آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه 28 تیرماه شیراز، با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز جمعه، به رسانه ها توصیه کرد که انعکاس دهنده مباحث طرح شده پیرامون مسائل مهم اخلاقی و معنوی شد.
کد خبر: ۷۶۴۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳ 19 July 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا:آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه 28 تیرماه شیراز، با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز جمعه، به رسانه ها توصیه کرد که انعکاس دهنده مباحث طرح شده پیرامون مسائل مهم اخلاقی و معنوی شد.

دژکام با بیان اینکه دانشکده خبر و دانشکده صدا و سیما، باید به این مبحث بپردازند، گفت: تمدن اسلامی که بر مبنای مسجد و معنویت شکل می‌گیرد اگر بخواهد به سیاست و اجتماع بپردازد نگاه و رویکرد دیگری دارد که باید این رویکرد و نگاه در رسانه منعکس شود

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: خیلی از چیزهایی که امروز جامعه کمبود آنها احساس می‌شود، نظیر امید و نشاط، با پرداختن به مسائل معنوی و ترویج آنها تقویت خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد که معنویت محور همه فعالیت‌ها است و باید به آن توجه کرد و رسانه هم در این زمینه وظیفه خطیری دارد.

آیت‌الله دژکام با اشاره به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد که در این بیانیه تاکید ویژه‌ای به معنویت و وظیفه حاکمیت برای ارتقاء و بسط و توسعه مسائلی نظیر اخلاق، اخلاص، ایمان و ... شده است.

امام جمعه شیراز گفت: انتظار از رسانه اینست که تنها به انعکاس مسائل سیاسی و بین المللی مطرح شده در نماز جمعه نپردازد بلکه مسائل معنوی و اخلاقی را هم مد نظر داشته باشد.

او خاطرنشان کرد که انعکاس صرف مسائل سیاسی منجر به این خواهد شد که مخاطب فکر کند در نماز جمعه تنها به این مسائل توجه می‌شود.

آیت الله دژکام، نماز جمعه را مرکز طرح مباحث اخلاقی و معنوی دانست و تاکید کرد که این مسائل ما را به مبارزه با استکبار پایبند میکند.

امام جمعه شیراز با اشاره به آیه 14 سوره حجرات، خاطرنشان کرد که پیامبر اسلام به برخی مسلمانان می فرمودند که تسلیم شدن غیر از ایمان آوردن است، باید مسلمان شوید، حرف گوش کنید تا به شما را به مراتب عالی برسانم

او با یادآوری اینکه بهشت هم درجاتی دارد، درجات بالای بهشت را متعلق به آنانی دانست که ایمانی قویتر دارند و تاکید کرد که ایمان قوی مرتبه انسان را در بارگاه الهی ارتقا می بخشد زیرا ایمان محور اصلی تقویت شخصیت انسان است.

امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به قرارداشتن در آستانه چلمین سالگرد اقامه نماز جمعه در کشور، لزوم بازنگری وضعیت این رویداد تاثیرگذار و متناسب سازی آن با نیازهای جامعه و تاثیر بیشتر بر پیشبرد اهداف نظام اسلامی و دین مبین اسلام تاکید کرد.

آیت الله دژکام با بیان اینکه در طول چهل سال گذشته امامان جمعه در راستای اینکه نهاد نماز جمعه نقشهای مختلف خود را به خوبی ایفا کند، تلاشهای بسیاری کرده اند، گفت: به نظر می‌رسد که نماز جمعه هم با بازنگری وضعیت خود، متناسب با نیازهای جامعه اسلامی و پیشبرد اهداف اسلامی خود را تقویت کند و بهتر شود.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد که دستیابی به این مهم، تلاش و همکاری و هماهنگی نیاز دارد و باید به نقش مامومین و مومنان شرکت کننده در نماز هم توجه داشت.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخشی از خطبه های نماز جمعه شیراز، با اشاره به رویکرد رئیس قوه قضاییه برای تحقق عدالت در همه ارکان قضایی کشور، این رویکرد را مورد ستایش قرار داد و ابراز امیدواری کرد که تا برقراری عدالت کامل این حرکت استمرار و گسترش یابد.

امام جمعه شیراز با این تاکید که آیت الله رئیسی، راهکارهای رسیدن به عدالت در قوه قضائیه را مطرح کرده و دنبال میکند، تصریح کرد که برای رسیدن به عدالت کامل همه آحاد جامعه در هر سطحی به تناسب توان و اختیارات باید همراهی و کمک کنند.

آیت الله دژکام همچنین از تلاشهای فرمانده ناجا در مقابله با منکرات قدردانی و در عین حال تاکید کرد که باید تمام 26 دستگاهی که در این زمینه نقش دارند، به مردم معرفی شده و وظایفشان مطرح شود تا مردم مطالبه گری داشته باشند.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد که باید همه مردم بدانند که کدام دستگاه در عفاف و حجاب، مبارزه با فساد، اقتصاد مقاومتی و .... نقش و وظیفه دارند و چه اقداماتی تاکنون انجام داده‌اند.

آیت الله دژکام با یادآوری اینکه به حتم اقدامات مختلفی توسط دستگاه‌های وظیفه مند انجام شده است، لزوم هماهنگ بودن دستگاه‌ها برای رسیدن به اهداف تعیین شده در هر موضوع را یادآور شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار