مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی گفت: در دو سال گذشته بالغ بر ۴۰۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری در آذربایجان‌غربی اجرا شده و انجام این طرح‌ها امسال در ۲۷ حوزه ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۷۶۴۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵ 20 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی میرصمد سیدموسوی  با اشاره به عملیات‌‌های آبخیزداری در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در دو سال گذشته در ۴۰۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری در سطح استان انجام شده است.
 
وی افزود: در سال گذشته حوزه آبخیز تعیین شده برای اجرای طرح‌های آبخیزداری ۱۷ حوزه در سطح استان بوده که در سال جاری این حوزه‌ها به ۲۷ نقطه افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در سال جاری اعتبارات در حوزه آبخیزداری دو برابر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، ادامه داد: امسال برای اصلاح و احیاء مراتع عرصه‌های ملی در حوزه‌های آبخیز آذربایجان‌غربی بیش از ۴۷ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۱ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان اختصاص یافته بود، عنوان کرد: با این اعتبار به صورت ۱۰۰ درصد طرح‌های آبخیزداری در استان انجام شد.

سیدموسوی مساحت مراتع آذربایجان‌غربی را دو میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار برشمرد و تصریح کرد: امسال با تخصیص اعتبارات عملیات بذرپاشی، کپه‌کاری، قرق و حفاظت از جمله برنامه‌هایی است که برای اصلاح و احیاء مراتع استان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های مرتع‌داری با مشارکت مجریان و بهره‌برداران عرصه‌های ملی انجام خواهد شد، گفت: مشارکت در انجام طرح‌های آبخیزداری مهم‌ترین اصل است که امید می‌رود این مشارکت‌ها همچنان ادامه داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار