کمبود پایگاه‌های اورژانس در حاشیه دریاچه ارومیه باعث شده مدت زمان امدادرسانی به حادثه دیدگان در این مکان طولانی‌تر شود.
کد خبر: ۷۶۴۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱ 20 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی باقر بهرامی، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس آذربایجان‌غربی  در رابطه با علت تاخیر حضور نیروهای امدادپزشکی در ساحل دریاچه ارومیه اظهار کرد: برای جلوگیری از بروز حوادث مختلف، پایگاه مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس آذربایجان‌غربی در اکثر نقاط حادثه خیز در جاده‌های استان مستقر است.
وی افزود: در جاده شهید کلانتری و جاده قولنجی نیز یک پایگاه اورژانس برای جلوگیری از حوادث جاده‌ای و همچنین غرق شدگی در دریاچه ارومیه مستقر است در صورت اینکه نیروی نزدیک‌ترین پایگاه اورژانس در مأموریت باشد نیروی دیگری اعزام می‌شود که در برخی از مواقع علت تأخیر اورژانس برای حضور در صحنه این مورد است.
بهرامی اضافه کرد: در حال حاضر به علت کمبود نیرو این امکان برای مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس آذربایجان‌غربی وجود ندارد که در تمامی نقاط دریاچه ارومیه مستقر باشد.
وی با اشاره به اینکه نجات غریق بر عهده مرکز اورژانس نیست افزود: مردم باید به توصیه‌های ایمنی توجه کنند و نباید در مکان‌هایی که شنا ممنوع است تردد و اقدام به شنا کنند.
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس آذربایجان‌غربی در پایان تصریح کرد: امکان افزایش اکیب در مرکز اورژانس استان وجود ندارد و کمبود نیرو باعث شده دسترسی به همه نقاط دریاچه ارومیه و افزایش پوشش امدادی وجود نداشته باشد./باریش نیوز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار