مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌شرقی گفت: باند دوم قطعه پنجم آزادراه تبریز-ارومیه در مدت ۱۰ روز آینده به بهره‌برداری رسیده و زیر بار ترافیک می‌رود.
کد خبر: ۷۶۴۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱ 20 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی اروجعلی علیزاده در نشست بررسی وضعیت این طرح، افزود: این قطعه به طول ۳۱ کیلومتر از روستای سرای تا سه راهی خاصبان در چهار باند شامل دو باند رفت و دو باند برگشت ساخته می‌شود و هم اکنون یکی از باندهای آن زیر بار ترافیک بوده و تلاش داریم تا ۱۰ روز آینده باند دوم هم زیر بار ترافیک برود.

وی اظهار داشت: مراحل ساخت و تکمیل تقاطع خور خور در این آزادراه نیز نهایی شده است و پیش بینی می‌شود با نصب علایم و تابلوهای ایمنی و همچنین خط کشی آن طی ۱۰ روز آینده به طور کامل به بهره برداری برسد.

علیزاده اضافه کرد: حد فاصل این مسیر به دلیل اتصال راه‌های ارتباطی روستاهای اطراف از جمله روستای خور خور و مسیر گوگان یکی از پر تردد ترین مسیرهای این آزاد راه است که براساس گزارش‌های محلی بیشترین حوادث رانندگی این آزاد راه نیز همین محور روی می‌دهد.

وی با بیان اینکه آزاد راه تبریز -ارومیه به طول ۱۳۱ کیلومتر در چهار قطعه و به صورت چهار بانده ساخته می‌شود، گفت: قطعه اول به طول ۲۵/۵ کیلومتر از ارومیه تا ساحل غربی دریاچه ارومیه (کوه زنبل)، قطعه دوم از ساحل غربی تا روستای سرای و شامل پل میانگذار دریاچه ارومیه و قطعه سوم به طول ۲۹ کیلومتر از ساحل شرقی دریاچه تا سراهی جزیره اسلامی است.

علیزاده ادامه داد: به جز قطعه سوم که عملیات آن همراه با حفر تونل‌های آن در دست اجرا است، قطعات یک و دو به صورت کامل و قطعه چهارم نیز زیر بار ترافیک قرار دارند.

وی گفت: این آزاد راه به دلیل موقعیت جغرافیایی و راهبردی به ویژه در ایام تعطیلات و تابستان یکی از پر ترددترین محورهای مواصلاتی استان‌های آذربایجان شرقی و غربی است.

به گزارش ایرنا، معاون قضایی رییس و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی نیز با ابراز رضایت از پیشرفت کار و اقدامات صورت گرفته در مقایسه با چند ماه قبل در این پروژه، از تلاش مدیران و عوامل اجرایی آن قدردانی کرد.

بابک محبوب علیلو ضرورت تسریع در ساخت و اتمام تقاطع تبادل محور یاد شده به منظور تامین رفاه ساکنان روستای خور خور و ساکنان اطراف را مورد تاکید قرار داد و افزود: دستگاه قضایی با هدف کاهش آسیب‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای با حساسیت تکمیل و بهره برداری این محور را در دستور کار و پیگیری مجدانه قرار داده است.

وی اظهار داشت: دستگاه قضایی با حساسیت تحولات و پیشرفت این پروژه را دنبال می‌کند و حتی اگر یک روز هم بتوانیم زمان بهره برداری را جلو بیندازیم به همان اندازه از آمار مرگ و میر تصادفات جاده در این محور کاسته می‌شود و حصول این موفقیت برای همه ما ارزشمند خواهد بود.

محبوب علیلو ابراز امیدواری کرد در مدت زمان ۱۰ روز آینده این محور زیر بار ترافیک برود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار