انتشار این منجر به ایجاد گفتگویی بین استاندار محترم ایلام وخبرنگار این رسانه شد ،قاسم سلیمانی دشتکی با رد هرگونه انحراف در بزرگراه کربلا اظهار داشت:اجرای آزاد راه پل زال ،مورموری ،دهلران چیلات نجف ،طرحی سوا از بزرگراه کرمانشاه ،حمیل مهران وکربلا خواهد بود که به صورت جداگانه عملیاتی می شود
کد خبر: ۷۶۷۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶ 31 July 2019

تابناک ایلام ::روز گذشته وبدنبال پیگیری استاندار ایلام در تحقق مصوبات سفریکماه پیش هیات اقتصادی ملی به استان ،خبر اجرای پروژه آزاد راه پل زال ،مورموری ،دهلران ،چیلات نجف در رسانه های استان انتشار یافت .خبری مهم وتاثیر گذار در روند توسعه استان که با واکنش های متفاوتی روبرو شد.

قاطبه مردم ونخبگان که به تاثیر ونقش راههای ارتباطی بر توسعه واقفند ،بر این باورند که ایجاد بزرگراه ،آزادراه و توسعه زیرساختهای ارتباطی  ،بیس توسعه وپیشرفت هر منطقه به حساب می آیند ،از اینرو اجرای آزاد راه پل زال نجف ،می تواند استان را از بن بست خارج وآن را به حلقه اتصال دو کشور ایران وعراق تبدیل کرده و روند توسعه استان را سرعت ببخشد.

اما در کنار این واکنش های مثبت ،نگرانی هایی را نیز از سوی برخی دلسوزان ودغدغه مندان در برخی مناطق شمالی استان شاهد بودیم،از سوی دیگر اینان براین باورند که این آزاد راه حاصل انحراف در بزرگراه کربلاست ،با اجرای آزادراه چیلات ،ممکن است مسیر ترانزیت وصادرات کالا وجابجایی مسافرین عتبات عالیات واربعین از مهران به دهلران تغییر یابد ،نگرانی به حقی که لازم بود از سوی مسئولین استان بدان پاسخ داده شود.

بدنبال طرح این نگرانی بود که تابناک ایلام با انتشار مطلبی ،شفاف سازی موضوع را از مسئولین استان خواستار شد .

بیشتر بخوانید 

مسئولین استان شفاف سازی کنند:آیا اجرای آزادراه پل زال چیلات ،انحراف در بزرگراه کربلا نیست؟!

انتشار این مطلب واکنش استاندار ایلام را بدنبال داشت و منجر به ایجاد گفتگویی بین استاندار محترم ایلام وخبرنگار این رسانه شد ،قاسم سلیمانی دشتکی با رد هرگونه انحراف در بزرگراه کربلا اظهار داشت:اجرای آزاد راه پل زال ،مورموری ،دهلران چیلات نجف ،طرحی سوا از بزرگراه کرمانشاه ،حمیل مهران وکربلا خواهد بود که به صورت جداگانه عملیاتی می شود .

استاندار ایلام گفت :دو پروژه بزرگ ارتباطی در استان به صورت همزمان پیگیری و اجرایی می شوند ،پروژه اول بزرگراه کرمانشاه ،حمیل ،ایلام ،مهران وکربلا که تحت عنوان بزرگراه کربلا در استان عملیاتی خواهد شد.

پروژه دوم نیز با اعتبار 2هزارودویست میلیارد تومان روز گذشته به تصوییب رسید آزاد راه پل زال ،مورموری ،دهلران چیلات ونجف  است که استان ایلام را به حلقه ارتباطی دو کشور عراق وایران تبدیل می کند.

سلیمانی دشتی ادامه داد:این دو پروژه کاملا از هم منفک بوده واعتبارات جداگانه ای  برای آنها تعریف وتخصیص داده می شود  وازسویی هردوی این پروژه ها به موازات هم پیش خواهند رفت .

وی افزود : هردوی این دو پروژه بزرگ مورد تاییدریاست محترم جمهوری یوده ودر دستور کار وپیگیری های ایشان با مقامات کشور عراق قرار دارند.

استاندار ایلام درپایان ابراز امیدواری کرد که عملیاتی شدن آزادراه دهران نجف ومهران کربلا توسعه استان را سرعت بخشیده و مسیر رونق وشکوفایی استان را هموار نماید .

 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایوان
|
United Arab Emirates
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
اقای لستاندار وزیرراه گفتنندبزرگراه مهران نجف چرابخاطرنفوذچندنفر می خواهی بودجه ای که برای بزرگراه مهران نجف هست می خواهیدبرای خرم ابادهزینه کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار