حبیب‌الله محبی در گفتگو با تابناک ایلام خبر داد:
مدیرکل بنیاد مسکن ایلام از اختصاص 40 میلیارد تومان جهت بازسازی زیرساخت‌ها و بافت‌های مناطق روستای خبر داد گفت: تا اکنون از این مبلغ ۱۲ میلیارد تومان وصول شده است .
کد خبر: ۷۶۹۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵ 05 August 2019
به گزارش تابناک ایلام؛ حبیب‌الله محبی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: برای اولین بار در استان با پیگیری ها‌ی استاندار محترم و تلاش‌های بنیاد مسکن استان از هیات بازسازی مناطق سیل زده ۴۰ میلیارد تومان جهت بازسازی زیرساخت‌ها،بافت‌ها و سیل بند مناطق روستای تصویب و تا اکنون از این مبلغ ۱۲ میلیارد تومان تخصیص یافته است.
 
وی افزود: پروژه  احیای زیرساخت های و بافت های روستایی  با اولویت مناطق سیل زده ماژین و سیروان به مناقصه رفته است و طی دو هفته آینده با مشخص شدن پیمانکاران فاز عملیاتی در این مناطق  آغاز می شود .
 
مدیرکل بنیاد مسکن ایلام یادآور شد: در اثر سیل ۱۳ فرودین ماه ۹۸ خسارتی به واحد‌های مسکونی روستای و شهر‌های استان وارد شد پس از آن بنیاد مسکن رسما اعلام کرد که متقاضیانی واحد‌های خسارت دیده به شهرداری‌ها، بخش دارای‌ها و دهیاری‌ها مراجعه کنند.

وی افزود: تقریبا ۲۲ هزار تقاضا از سوی متقاضیان واحد‌های خسارت دیده به بنیاد مسکن واصل شد که این دراخواست‌ها پس از رسیدگی و ارزیابی در سریع‌ترین زمان ممکن در مجموع ۱۶هزار  ۶۳۸ واحد تعمیری، احداثی و معیشتی از سیل در استان شناسایی و تایید نهایی شدند که کلیه این واحد‌ها در ۲۷ شهر و ۳۷۹ روستای استان پراکنده هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن ایلام ادامه داد: در مرحله اول ابلاغ اعتبار برای بازسازی واحد‌های مسکونی، ۷۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات و ۲۷ میلیارد تومان نیز بلاعوض برای ۹۹۰ واحد احداثی، ۱۰۰۰ واحد معیشتی و ۳۰۰۰ واحد تعمیری پرداخت شده است.

وی همکاری بانک‌های  را برای ارایه تسهیلات به متقاضیان سیل زده مثبت ارزیابی کرد افزود: تعداد متقاضیان احداث، تعمیر و معیشتی معرفی شده به بانک‌های عامل استان تاکنون ۴ هزار ۹۰۹ مورد است که برابر اعتبار مرحله اول، معرفی به بانک انجام و تا به امروز ظرف عملکرد دو ماهه و انعقاد قرارداد ۳ هزار ۵۰۲ مورد واحد با با همکاری بانک‌های عامل انجام شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد:تا به امروز ۲۲ میلیارد تسهیلات پرداخت شده و مبلغی بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان بلاعوض نیز به واحد‌های تعمیری، احداثی و معیشتی روستایی و شهری استان ایلام پرداخت گردید.


وی افزود: از سوی دیگر بنیادمسکن، متقاضیان خود را منتظر دریافت تسهیلات بانکی نگذاشته، بلکه از محل بلاعوضی که از ستاد به صورت تنخواه در اختیار ما قرار گرفته است کار تمامی واحد‌های حداثی و تعمیراتی شروع شده است.

محبی در خصوص واحد‌های مسکونی که نیاز است درجاسازی شوند افزود:مطالعات خاک، ژئوتکنیک و زمین روستای چم شیر در حوضه آبگیر سد سیمره انجام شده است، همچنین در منطقه ماژین و دره شهر به دلیل آنکه برخی از واحد‌های مسکونی در حریم و مسیر رودخانه کرخه قرار داشتند باید جابه‌جا شوند که کار‌های آن‌ها نیز در حال انجام است.

وی همچنین از جابه‌جایی چندین روستا در دو منطقه چم شیر و ماژین خبر داد و افزود: آواربرداری از ۹۹۰ واحدمسکونی در شهرستان دره شهر بخش ماژین و شهرستان سیروان انجام شده است.

محبی با بیان اینکه تا اواخر مرداد ماه رسما پایان تعمیرات مرحله او ل. مناطق سیل زده را در استان اعلام می‌شود افزود: در خصوص صدور پروانه، تهیه نقشه، پیاده کردن، نظارت و تمامی خدمات به واحد‌های احداثی ایلام جز استان‌های پیش رو بوده و آوار برداری ۹۹۰ واحد ابلاغی به بنیاد مسکن انجام شده و تاکنون پروانه احداث برای ۷۹۹ مورد واحد مسکونی روستایی صادر شده که نقشه و نظارت و سایر خدمات آن‌ها رایگان است.

مدیرکل بنیاد مسکن ایلام افزود: از این تعداد واحد ۷۹۹ واحد منجر به پی‌کنی شد و ۶۶۸ واحد آرماتور بندی و فوندانسیون انجام گرفت و از این تعداد دیوارچینی حدود ۳۸۸ واحد و اجرای سقف ۹۸ واحد به اتمام رسیده و ۱۴ واحد نیز به صورت کامل تکمل شده است.

وی به اختصاص ۷ هزار تن سیمان رایگان به دستور رهبری برای احداث و تعمیر واحد‌های مسکونی سیل‌زده ایلام اشاره کرد و گفت: تا کنون ۵۰ هزار کیسه سیمان رایگان که برای هر واحد مسکونی ۱۶۰ کیسه در نظر گرفته شده است تحویل متقاضیان یا در انبار مرکزی  در مناطق سیل زده قرار داده شدند /م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار