کد خبر: ۷۷۰۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵ 08 August 2019

رئیس ستاد ازدواج دانشجویی کل کشور گفت: در حال حاضر تعداد طلاق‌های عاطفی در کشور بیش از طلاق‌هایی است که در دفاتر رسمی به ثبت رسیده است؛ در واقع طلاق عاطفی گوی سبقت را از طلاق ثبتی ربوده است.

به گزارش ایسنا، مهدی غلامی در همایش آموزش‌های هنگام ازدواج، اظهار کرد:در مساله ازدواج ما با چند مسئله اساسی روبه‌رو هستیم، کاهش رغبت جوانان و خانواده‌ها به ازدواج یک مسئله جدی است و از طرفی دیگر افزایش ازدواج‌های ناموفق مساله دیگر است، زیرا که هدف از ازدواج، آرامشی است که جوانان از طریق ازدواج به آن می‌رسند.

وی در رابطه با ازدواج‌های ناموفق که منجر به طلاق می‌شود، تصریح کرد: طلاق یکی از تبعات اصلی ازدواج‌های ناموفق بوده و شامل طلاق‌های عاطفی و ناسازگاری‌هایی بین زوجین است که این مسائل در جامعه جزو مسائل جدی و قابل توجه است.

این مسئول افزود: تعداد طلاق‌های عاطفی بیش از تعداد طلاق‌های ثبتی است که در یکی از استان‌ها، سالانه ۱۰۰۰ کودک بی‌سرپرست به دلیل طلاق به یتیم‌خانه‌ها اضافه می‌شود که هیچ‌کدام از زوجین مسئولیت سرپرستی را قبول نمی‌کنند و از طرفی زمینه سرپرستی نیز برای این کودکان وجود ندارد.

وی گفت: طلاق‌های ثبتی معمولا استرس حاد و طلاق‌های عاطفی استرس مزمن دارند، بنابراین نیاز به آموزش‌های عمومی جدی است که در کشور‌های دیگر این آموزش‌ها به صورت جدی ارائه می‌شود.

این مسئول در رابطه با آموزش‌های عمومی پیش از ازدواج، افزود: در بسیاری از کشور‌ها آموزش عمومی در حال اجرا است که در کشور ما این آموزش جدی نیست و دچار چالش هستیم، اما در کشور‌های پیشرفته بیش از سی و شش ساعت آموزش پیش از ازدواج و آموزش‌های دینی داریم، اما متاسفانه هنوز در جامعه ما آموزش عمومی داده نمی‌شود.

غلامی در رابطه با ورود نهاد نمایندگی به مقوله آموزش هنگام ازدواج، اظهار کرد: مجموعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهری در دانشگاه‌ها به دلیل بیست و دو سال برگزاری موفق جشن‌های ازدواج دانشجویی، توانسته تجربیات خود را وارد این پروژه کند. بعد از بیست و دو سال که برنامه‌های انگیزشی داشته‌ایم، مجموعه نهاد وارد مسائل آموزشی شد که آمار ازدواج‌های ناموفق دانشجویی کمتر از یک‌پنجم کف جامعه است. بیش از ۹۳ درصد موفقیت ازدواج دانشجویی داشته‌ایم.

رئیس ستاد ازدواج دانشجویی کل کشور خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها حداقلی است برای اینکه تغییری را در زندگی ایجاد کنیم که باید چند مرحله را در این زمینه طی کنیم که شامل حساس‌سازی، مهارت‌افزایی، تغییر باور، تغییر سبک زندگی است. امیدواریم این طرح به سمتی برود که در همه استان‌ها مراکزی ایجاد شود که آموزش‌های تخصصی را برگزار کنند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار