اما شب گذشته اتفاق کاملا نپخته ونسنجیده ای از سوی تعدادی از پرسنل انتظامی یکی از کلانتری های شهر ایلام ،شیرینی این ایام را به کام اهل قلم ومردمی که به آنان چشم دوخته اند تلخ نمایند ،چرا که در اقدامی قابل تامل وتعجب برانگیز پس از پایان ویژه برنامه زنده مانگه شو که به همت سیمای مرکز استان وبمناسبت تکریم خبرنگاران برگزارشد ،مدیرمسئول پایگاه خبری و کانال هزار پیشه در حین خروج از صدا وسیما دستگیر شد.
کد خبر: ۷۷۰۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰ 08 August 2019

تابناک ایلام::هر ساله در هفدهم مردادماه که در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام پاسداشت روز خبرنگار مزین شده است ،فرصتی دست می دهد تا با اجرای برنامه هایی ولو به ظاهر ! از تلاش ها ومجاهدت های خاموش خبرنگاران بعنوان طلایه داران عرصه آگاهی بخشی و روشنگری جامعه تجلیل شود.

در استان ایلام نیز به رسم همیشگی در گرامیداشت این روز ویژه برنامه هایی در راستای تکریم از این قشر زحمتکش برگزارمی شود ،از دو روز پیش نیز با اجرای یک برنامه در سپاه پاسداران استان وهمچنین مراسمی با حضور مسئولین استانی واهل قلم ورسانه در سینما فرهنگ ایلام ،ویژه برنامه های این روز یابهتر بگوییم هفته خبرنگار آغاز شد.

نکته قابل تامل در اجرایی برنامه های پاسداشت این روز ،بکارگیری انواع واقسام کلید واژه ها در راستای تکریم قشری است که چیزی برای خود نمی خواهند ،اما می سوزند تا به تاریکخانه ها نور بتابانند ،روشنگری کنند وجامعه را در جریان ماوقع ،حوادث و اتفاقات قرار دهند ،مهمتر اینکه به عنوان نماینده افکار عمومی در پارلمان بزرگی به نام رسانه فریاد رسای مردم باشند.

اما شب گذشته اتفاق کاملا نپخته ونسنجیده ای از سوی تعدادی از پرسنل انتظامی یکی از کلانتری های شهر ایلام ،شیرینی این ایام را به کام اهل قلم ومردمی که به آنان چشم دوخته اند تلخ نمود،چرا که در اقدامی قابل تامل وتعجب برانگیز پس از پایان ویژه برنامه زنده مانگه شو که به همت سیمای مرکز استان وبمناسبت تکریم خبرنگاران برگزارشد ،مدیرمسئول پایگاه خبری و کانال هزار پیشه در حین خروج از صدا وسیما دستگیر شد.

کاری نداریم که جرم ایرج مقدم مدیر این رسانه چه چیزی بوده است ،خواه نتیجه اجرایی شدن حکم قطعی شده یکی از پرونده های پرتعداد  شکایت مطبوعاتی از ایشان باشد وخواه یک شکایت کاملا خصوصی از فرد حقیقی  ،اما همین را می دانیم که این روزها شکایت از رسانه ای ها به مدلی رایج برای تنبیه و یا زهر چشم گرفتن از آنان تبدیل شده است ،چرا که شیوه عمل نیروی انتظامی در مواجهه با این خبرنگار ،آن هم در شب ایام تکریم از آنان نهایت کج سلیقگی و نپختگی ماموران اجرای حکم در اجرای این مدل را به نمایش گذاشت .

اگر چه با ورود به موقع واقدام قابل تحسین دادستان محترم ایلام ،ماموران کلانتری به آزاد سازی این خبرنگار مبادرت ورزیدند ،اما بی شک این رفتار پرسنل نیروی انتظامی و بی احترامی محض آنان به ساحت خبرنگار آن هم در ویژه برنامه ای که برای تکریم از آنان ترتیب داده شده بود ،نیشخند به تمامی فعالان این عرصه ومدیرانی بود که این ایام را برای تجلیل از این قشر فرهیحته وپرتلاش انتخاب کرده اند.

این را هم می دانیم که نیروی انتظامی بعنوان ضابط دستگاه قضایی مامور ومعذور به اجرای حکم است واین اقدام آنان نیز در راستای انجام وظیفه تلقی می شود ،اما انتخاب این زمان ومکان آن هم پس از پخش تصویر زنده برنامه وحضور مقدم در این برنامه وکمین نیروی انتطامی در خروجی صداوسیما اوج بی احترامی ،سوء تدبیر و زمان نشناسی این پرسنل تعبیر وتفسیر می شود ،چرا که مدیر این رسانه نه قاتل فراری است ،نه مجرم امنیتی ویا عضو داعش !!بهتر این بود که ماموران کلانتری اگر قایل به حفظ حرمت خبرنگار نیستند ،لااقل احترام صدا وسیما بعنوان میزیان را نگه می داشتند.

نیروی انتظامی استان نیک می دانند که خبرنگاران واهل رسانه استان در طول سال در ارتباط تنگاتنگ با آنان بدون هر گونه چشم داشتی بهترین خدمات را در راستای ترویج و تعمیق برنامه های پیشگیرانه و امور اجتماعی ارایه می دهند وبدون همکاری رسانه ها ،اقدامات وبرنامه های انان هیچ نمودی در جامعه نخواهد داشت ،لذا انتظار می رفت  احترام این روز خاص به کنار، بلکه به خاطر قدرشناسی از تلاش های متعهدانه ودلسوزانه این قشر با آنان ،لااقل زمان اجرای حکم همکار رسانه ای ما را به تعویق می انداختند و با راهنمایی و امهال ،مراتب جلب رضایت شاکی و بسته شدن پرونده را فراهم می آوردند.

به هرحال رفتار زننده ماموران نیروی انتظامی با یک خبرنگار آن هم در شبی که به نام آنان ثبت شده  است ،هرگز از اذهان اهل قلم ورسانه ای های استان پاک نخواهد شد ،چرا که این اقدام نسنجیده وخام را توهین وبی احترامی به جامعه رسانه ای استان وکشور قلمداد می کنند .لذا رسانه ای های استان نیز چاره ای جز تجدید نظر در همکاری خود با نیروی انتظامی و تعدیل همکاریها نخواهند داشت ،تا دگر بار شکستن ساحت یک خبرنگار در جامعه خبرساز نشود!

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کاربر
|
-
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
در این ماجرا طراح این سناریو مخاطب خود را کاملا بدون قدرت تشخیص فرض کرده:
این چه مسئله ی مهمی بوده ک یک نفر نصف شب آن هم بعداز برنامه ی زنده تلویزیونی یک نفر را بازداشت میکنن اما همان شب با ورود دادستان از اهمیت می افتد و بلافاصله شخص آزاد می‌شود آن هم فقط بخاطر روز خبر نگار یعنی یک نفر با تدبیر و نیروی انتظامی ک ضامن امنیت جامعه است نیست ک امر دستگیری را فردا ی آن شب انجام دهد؟
چرا این خبر را د رصورتی که علت دستگیری هنوز مشخص نشده کانال هزار پیشه بلافاصله درج می کندیعنی این کانال برای مدیر خود ارزش قائل نیست که فردا چگونه جواب چراها و شکایات در مورد این قضیه را بدهد؟
آیا این ماجرا در پی تئوری جویای نام بودن بعضی ها نیست؟
آیا این توهین ب نیروی محترم انتظامی یک استان نیست؟
مگر می شود برای پرونده ای ک گرد زمان بر آن نشسته نصف شب جلوی چشم همکاران یک نفر را باز داشت کرد اما بلافاصله با ورود دادستان آزاد کرد؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار