رییس محمع نمایندگان استان به برخی انتقادات پاسخ داد؛
با این حال علاوه بر موضوع اعتبارات بعنوان یک حق قابل مطالبه درراستای اتمام بزرگراه کربلا که منافع آن بصورت مستقیم با منافع ملی کشور گره خورده است ،برخی حواشی بوجود آمده در راستان نطیر برخی انتصابات ،خبرنگار ما را برآن داشت تا موضوع را از رییس مجمع نمایندگان استان جویا شود ،متن مصاحبه خبرنگار ما با جلال میرزایی به این شرح است ؛ 
کد خبر: ۷۷۰۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷ 10 August 2019

تابناک ایلام::چند روزیست بدنبال انتشار خبر تخصیص بودجه چند صد میلیارد تومانی از سوی سازمان برنامه وبودجه به آزاد راه تهران شمال وتطبیق ان با وضعیت اعتبار تخصیصی به بزرگراه اربعین به موضوع مهم رسانه ای در استان ایلام تبدیل شده است .

تعدادی از فعالین شبکه های اجتماعی و رسانه ها با انتقاد از نمایندگان استان ،منفعل بودن  آنان در مجلس وعدم پیگیری اعتبارات مورد نیاز استان در سطح ملی را دلیل بی توجهی مسئولین برنامه وبودجه به استان قلمداد کرده وبرخی نیز بی میلی  رییس ایلامی دیوان محاسبات کشور در استفاده از ظرفیت خود برای جذب اعتبارات را برجسته کرده و عده ای نیز براین باورند که استاندار ایلام با وجودجلسه با اعضای یک تیم اقتصادی ملی نتوانسته آنچنان بایسته وشایسته از ظرفیت این تیم در راستای جذب اعتبارات بهره مند شود.

این درحالیست که استاندار ایلام از طریق رابزنی با اعضای این تیم اقتصادی یک اتفاق بی نظیری را در استان رقم زدند،چرا که ایشان بخش قابل توجهی از وقت و انرژی خود را صرف رایزنی با مدیران ارشد در سطح ملی هزینه نموده ومضافا اینکه ازارتباط موثری با مدیران ارشد کشوری برخوردار است که این تلاشها ورایزنی ها نمی تواند از چشم کسی پنهان بماند ،اما با این وجود چرا استان ایلام هنوز اندر خم یک کوچه است؟!

 البته انتظار بسیاری از نخبگان واهل فن در استان پیگیری بمنظور  عملیاتی شدن وتحقق مصوبات سفر این تیم اقتصادی به استان است ،انتظاری به حق که با استمرار رایزنی ها ولابیگری نمایندگان،مدیریت ارشد استان و همچنین تمامی ایلامیان حاضر در مصادر مدیریتی در سطح ملی قابلیت برآورده شدن را دارد.

با این حال علاوه بر موضوع اعتبارات بعنوان یک حق قابل مطالبه درراستای اتمام بزرگراه کربلا که منافع آن بصورت مستقیم با منافع ملی کشور گره خورده است ،برخی حواشی بوجود آمده در استان نطیر برخی انتصابات ،خبرنگار ما را برآن داشت تا موضوع را از رییس مجمع نمایندگان استان جویا شود ،متن مصاحبه خبرنگار ما با جلال میرزایی به این شرح است ؛ 

پس از اختصاص مبلغ ٤٠٠ ميليارد تومان جهت تكميل بزرگراه تهران -رشت ، انتقاداتي نسبت به عملكرد نمايندگان صورت گرفته ، برخي از فعالان رسانه اي آن را با مبلغ ٣٠ ميليارد توماني كه در سفر اخير تيم بزرگ اقتصادي به استان ايلام به مسير اربعين اختصاص يافت مقايسه كرده اند  شما چه جوابي براي اين مسأله داريد ؟ چه كسي كوتاهي كرده است ؟

 ميرزايي: از توجه رسانه ها به مسائل اساسي استان تشكر مي كنم ، اين انتقادي كه برخي از دوستان رسانه اي مطرح مي كنند فارغ از نوع مقايسه كاملا وارد است ، بنده دوبار اين موضوع را با آقاي دكتر نوبخت در ميان گذاشته ام و گفته ام كه مردم ايلام به دليل عدم اختصاص بودجه كافي براي تكميل بزرگراه اربعين از ما نمايندگان ناراضي هستند ، در چند مرحله فراتر از مبلغ مصوب در بودجه ساليانه مبالغي گرفته ايم اما كافي نبوده است . بنده ساكت نبوده ام و پي گيري كرده ام .

در مورد سفر اخير تيم اقتصادي و مصوبات آن چه نظري داريد؟
ميرزايي: سفر اعضای تیم همانند سفرهر مقام مسئولی برای استان خوب است، اما ايراد وارده  اين است كه موضوعی را  آنچنان بزرگنمايي کردیم  كه به تعبير يكي از دوستان قرار بود انقلاب صنعتي در ايلام اتفاق بيافتد . تركيب هيات به گونه اي نبود كه اختيار افزايش اعتبارات عمراني استان فراتر از بودجه مصوب ساليانه داشته باشند ،بيشتر بحث سرمايه گذاري شركت ها ي شبه دولتي در استان مطرح بود كه آن هم براي اينكه الان قضاوت كنيم زود است.

سوال بعدي ما در خصوص آزاد راه زال پلدختر دهلران - چيلات است كه پس از طرح آن انتقاداتي به دنبال داشت نظر شما در رابطه با اين طرح چيست؟

ميرزايي: اين طرح از  بودجه كافي برخوردار نیست و از بودجه استاني هم نمي توان مبلغي به اين طرح اختصاص دارد ، اما اگر طرفداران اين پروژه بتوانند بخش خصوصي و بانك ها را برای  سرما يه گذاري در اين پروژه مجاب سازند خوب است .به هر حال بنده با اين استدلال كه فعلا با بودجه استاني كار را شروع كنند مخالفم، فعلا بايد تمركز روي محور حميل - ايلام- مهران باشد. بعد چیلات - دهلران- انديمشك.

آيا در رويكرد جنابعالي در نحوه تعامل با مديران تغييري ايجاد مي شود آيا كماكان اين وضعيت ادامه پيدا مي كند ؟

ميرزايي : با اكثر مديران رابطه بنده خوب است اگر گله مندي و انتقادي است بابت عدم مراجعه اين مديران براي پي گيري جهت حل مشكلات از طريق وزارتخانه هاي مربوطه و سازمان برنامه و بودجه است . ضمنا منكر وجود اختلاف نظر نيستم . بنده با وعده دادن و عمل نكردن مخالفم ، با بزرگنمايي كارهاي كوچك مخالفم، اينكه مديري برگزاري يك جلسه يا جلسات متعدد را فارغ از نتيجه بعنوان دستاورد و كارنامه به مردم معرفي كند بنده با اين رويه مخالفم . با آگهي هاي تبليغاتي براي يك جلسه مخالفم . آنچه كه الآن رويه شده غير از دامن زدن به نارضايتي دستآورد ديگري ندارد .

واقعيت اين است كه بنده هرچه دقت مي كنم نمي دانم مخاطب واقعي اين همه جلسه چه كساني هستند و اصلا چه ضرورتي به اعلام و گزارش آنها وجود دارد ،وقتي كه نتيجه آنها نامشخص است .

اینگونه به نظر می رسد که جنابعالی در برخی انتصابات نظر داده و  دخالت داشته اید ،چرا باید در بحث انتصابات توازن رعایت نشود وتنها بخشی از استان در مدیریت ها سهیم شود ،اما مناطقی نیز به طور کل از قدرت سهم نداشته باشند؟!

ميرزايي: تغيير مديران امري معمول است ، رعايت توازن هم لازم است اما اگر فرد شايسته و واجد شرايطي منصوب شود بايد استقبال كرد . به نظر بنده در امر انتصابات اگر شايسته سالاري رعايت شود انتقادات كمتر مي شود .در مورد گزينه تربيت بدني ، گزينه اي كه مد نظر وزارت ورزش و جوانان است گزينه با تجربه اي است .

سوال پاياني در رابطه با نحوه هزينه كردن بودجه اربعين است، در اين مورد گزارش هاي متعددي مبني بر انحراف از برنامه وجود دارد شما یعنوان نماینده برای نظارت چه اقداماتي انجام داده ايد ؟

ميرزايي : سال گذشته انحرافاتي در نحوه خرج كردن اعتبارات رديف اربعين داشتيم، گزارشاتي بود مبني بر اينكه مبالغي از آن صرف كارت هديه شد ه است . در رديف بودجه آمده است كه اين اعتبارت در امور زيربنايي بايد هزينه شود اما در استان آن را مثل گوشت قرباني توزيع کرده اند . بنده از وزارت كشور خواسته ام در اين رابطه گزارشي از سال گذشته و نيز پروژه هايي كه امسال قرار است شروع شوند به نمايندگان ارائه كند .ابهامات جدي در اين رابطه وجود دارد، يكي دو مورد پروژه هايي را با ترك تشريفات به پيمانكاري از تهران واگذار نموده اند كه بايد پاسخگو باشند ./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۱
پولهای مردم را یه اسم ایئمه در موسسات بانکی جمع کردند .با دزدی از مردم عازم زیارت شدند تا انها را خدا به یهشت ببرد .....این جوری به بهشت می روند .........................مال باخته موسسه فرشتگان کاسپین ..........
علیمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
آقا جلال مگه از ایلام هم خبر داری؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار