مدیرکل راه و شهرسازی ایلام خبر داد؛
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: در سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه های مختلف راه و شهرسازی طی سال گذشته در استان ایلام هزینه شده است .
کد خبر: ۷۷۱۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸ 11 August 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ علی اصغر کاظمی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: مهمترین کار‌ها و اولویت‌های راه و شهرسازی استان ایلام در سال ۹۸ را تکمیل ۹۲ کیلومتر بزرگراه، ۸۰ کیلومتر راه اصلی و ۲۱۰ کیلومتر راه روستایی و فرعی می‌باشد.

وی یادآور شد: قطعه اول راه آهن اسلام آباد غرب به سمت ایلام به طول ۷۲ کیلومتر و با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان به فراخوان گذاشته شده و در روز‌های آینده مراحل انعقاد قرارداد شروع خواهد شد.

کاظمی بیان داشت:۱۰۸ طرح و پروژه در حوزه‌های راه، شهرسازی، ساختمانی و مطالعاتی در استان در دست ساخت، اجرا و مطالعه است.

وی افزود: این طرح‌ها شامل ۳۰ پروژه راه اصلی به طول ۱۰۶۵ کیلومتر و اعتبار ۶۲۰ میلیارد تومان؛ ۳۰ پروژه راه روستایی و فرعی به طول ۲۱۰ کیلومتر و اعتبار ۸۵ میلیارد تومان، ۳۵ طرح ساختمانی به میزان پنج هزار و ۳۰۰ متر مربع و اعتبار ۵۶ میلیارد تومان و ۱۳ طرح مطالعاتی به طول ۴۴ کیلومتر و اعتبار سه میلیارد تومان است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: برج هنر اسلامی در ۸ طبقه که شامل: سینما، نگارخانه، سالن اجتماعات، سالن تئاتر، کتابخانه، محل سرود‌های انقلابی، نمازخانه، استودیو ضبط، کارگاه تجسمی، بازار غرفه تولیدات هنری است.

اظهار داشت: این پروژه با اعتبار بیش از ۴۴ میلیارد ریال ریال سال ۹۶ آغاز و تاکنون رشد فیزیکی ۷۵ درصدی دارد، مساحت عرصه این طرح یک هزار و ۲۴۱ مترمربع و مساحت کل اعیان بیش از هشت هزار مترمربع است.

کاظمی ویژگی‌های این طرح را برگرفته از معماری‌های سنتی، طرح لاله‌های واژگون که نمادی از منطقه زاگرس نشین ایلام است و نیز زیگورات که سابقه تاریخی چند هزار ساله تمدن ایلامی است برشمرد.

وی در مورد دیگر طرح آن اداره کل گفت: تقاطع ارغوان در جهت سهولت تردد زوار کربلا و ایمنی مسیر با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال فاز اول آن شروع و تلاش می‌کنیم تا اربعین امسال به بهره برداری برسد، ضمن اینکه تقاطع ارغوان شامل روگذر و زیرگذر است.

کاظمی در مورد طرح ایلام به صالح آباد گفت: قطعه اول این مسیر به طول ۱۰ کیلومتر دارای ۲ رشته تونل است، تونل اول به طول ۸۴۴ متر مربع ۱۸۰ متر آن حفاری شده است و ۳۵ درصد رشد فیزیکی دارد.

کاظمی خاطر نشان کرد: تونل دوم این قطعه نیز به طول ۷۱۰ متر است که کاملا حفاری شده است و از رشد فیزیکی ۷۵ درصدی برخوردار می‌باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام اضافه کرد: اعتبار این طرح ۳۷۰ میلیارد ریال و مدت زمان بهره برداری آن ۱۸ ماهه است که پیش بینی می‌کنیم در صورت تخصیص اعتبارات مناسب سال ۹۹ به بهره برداری برسد.

وی دیگر طرح اولویت دار استان را فاز دوم راه اهن ایلام - اندیمشک به طول ۳۴۸ کیلومتر که فاز اول سمت جنوب عملیاتی خواهد شد.

وی مهمترین دغدغه خود را توسعه راه‌های استان برای توسعه همه جانبه ایلام دانست و یادآور شد: دو طرح آزاد راه شمال و جنوب - نجف اشرف را طراحی کرده ایم که تحولی عظیم در راه‌های ایلام بوجود خواهد آورد.

کاظمی در خصوص آزاد راه شمال افزود: فاز اول کرمانشاه به حمیل به طول ۵۰ کیلومتر انجام شده و فاز اول حمیل به ایلام. مهران به طول ۱۷۰ کیلومتر در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران هستیم و بطور قطعا شروع خواهد شد.

وی بیان داشت: از قسمت جنوبی استان آزاد راه نجف به طول ۱۲۵ کیلومتر که از سمت بصره به کشور‌های حوزه خلیج فارس وصل خواهیم شد و بعنوان اساسی‌ترین و امن‌ترین مسیر به کشور عراق برای مبادلات تجاری و تردد زوار و اتباع دو کشور خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام اضافه کرد: آزاد راه پل زال - مورموری - دهلران به طول ۱۱۰ کیلومتر فراخوان انجام شده که با پیگیری‌های استاندار و مشارکت چهار بانک عامل و پرداخت ۴۰ درصد هزینه‌های ساخت آن ۳۰ درصد توسط دولت و ۳۰ درصد توسط بخش خصوصی مراحل اداری آن در حال انجام شدن است.

وی حفر سه هزار متر تونل با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در استان ایلام را یک رکورد ملی دانست و گفت: مطالبات ارتقای شبکه‌های راه استان ایلام در دستور کار است که ۷۰ درصد مطالعات آن انجام شده و ایجاد ۴۶ کیلومتر بزرگراه، ۲۵ کیلومتر راه اصلی و ۱۶۶ کیلومتر راه روستایی و فرعی از اولویت‌های راه و شهرسازی استان می‌باشد.

انعقاد ۱۴۰ مورد قرارداد با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان، احداث ساختمان‌های دولتی به میزان هفت هزار و ۴۰۰ متر مربع و ارزش ۲۲ میلیارد تومان، تعیین تکلیف ۱۰۲۲ واحد ملکی به ارزش ۷۰ میلیارد تومان از دیگر اقدامات راه و شهرسازی استان ایلام بود که کاظمی به آن‌ها اشاره کرد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار