استاندار ایلام خبر داد؛
استاندار ایلام گفت: بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان براورد خسارت کرده ایم که از این میزان ۶۴۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.
کد خبر: ۷۷۱۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴ 13 August 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ قاسم سلیمانی دشتکی در جلسه هماهنگی ستاد بحران استان با موضوع بررسی اعتبارات خسارت سیل، اظهار داشت: بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان براورد خسارت کرده ایم که از این میزان ۶۴۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۵۰ درصد اعتبارات سیل در بخش های مختلف استان ابلاغ شده است.

استاندار ایلام در ادامه با عنوان این مطلب که از میزان اعتبار اختصاص یافته به مناطق سیل زده قانع نیست، گفت:دستگاه های اجرایی نیز به این پول قانع نباشند، اگر منطقه ای خسارت بیشتری دیده است مستند و مستدل مدارک را ارائه دهند و در جذب اعتبار بیشتر بکوشند.

وی با اشاره به اینکه سهم امور زیربنایی در اعتبارات سیل بیش از ۲۱۹ میلیارد تومان است،بیان داشت : سهم بخش مسکن ۲۱۰ میلیارد تومان و کشاورزی نیز ۱۹۳ میلیارد تومان بوده است.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: در بخش اعتبارات مسکن نیز تاکنون بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان جذب شده است.

وی ادامه داد: برای اعتبارات بخش سیل در استان ایلام اول اینکه مدیران استان به طور جدی پیگیر جذب اعتبارات باشند و دوم این اعتبارات حتما در مناطقی که خسارت بیشتر دیده است هزینه شود.

وی افزود:سعی شود توزیع اعتبارات با حضور مجموعه دستگاه های ذی ربط صورت پذیرد بطور مثال توزیع اعتبارات سیل در خانواده وزارت راه با حضور تمام مجموعه از جمله پلیس راه و راهور انجام شود.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: سعی شود اعتبارات سیل در چند پروژه مهم و اساسی خسارت دیده هزینه شود و از ریز شدن اعتبارات برای بالا بردن پروژه ها جلوگیری شود.

وی افزود: دستگاه های اجرایی از جمله هلال احمر به طور جد پکیج ارائه شده برای مناطق سیل زده را پیگیری و جذب نمایند./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار