معاون بهبود تولید سازمان جهاد کشاورزی ایلام:
معاون بهیود تولید سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت :توجه به ظرفیت استان در حوزه کشاورزی و تولید بذر استاندارد و با کیفیت موجب شد که ایلام رتبه نخست تولید بذر کشور را به دست آورد.
کد خبر: ۷۷۲۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲ 17 August 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ محمد علی اقدسی افزود: برغم سیل و خسارت وارده به کشاورزان، تاکنون ۲۶۴ هزار تن گندم نانی و دور دوم بیش از ۲۷ هزار تن انواع بذور اصلاح شده از کشاورزان استان خریداری شده است.

وی گفت: با توجه به ظرفیت کشاورزی استان ایلام و به جهت آنکه در تولید محصولات کشاورزی درآمد و رونق اقتصادی کشاورزان و استان را لحاظ کنیم تلاش شده است تا بهترین بذر در استان ایلام تولید شود.

وی افزود : حجم خرید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حداقل به میزان ۸۵ هزار تن افزایش یافته است و در این زمینه نیز استان ایلام در رده‌ی استان‌های برتر کشور قرار دارد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی ایلام در خصوص دانه های روغنی کلزا گفت: این استان با خرید بیش از ۲۱ هزار تن از تولید این محصول از کشاورزان، و علی رغم کم وسعت بودن استان از نظر میزان تولید دانه‌های روغنی استان در رتبه‌ی چهارم کشوری بعد از استان‌های گلستان، خوزستان، مازندران قرار گرفته است.

وی بی سابقه بودن حجم تولید کلزا در تاریخ کشاورزی استان ایلام در سال زراعی جدید را یادآوری کرد : استان ایلام به لحاظ تنوع شرایط اقلیمی خاص یکی از مناطق بسیار مستعد جهت کشت دانه‌های روغنی به شمار می‌آید که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته توسط سازمان جهاد کشاورزی و همچنین توسعه صنایع جانبی، از جمله احداث کارخانه روغن کشی میزان تولید استان در زمینه‌ی دانه‌های روغنی در سنوات آینده افزایش چشم گیری خواهیم داشت.

با این میزان تولید دانه‌ی روغنی کلزا در سطح استان و با در نظر گرفتن جمعیت و سرانه‌ی مصرف ۱۷ کیلوگرمی روغن، ایلام با تولید بیش از ۹ هزار تن اولین استان کشور بوده که به مرحله‌ی خودکفایی رسیده است./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار