بارها گفته ایم که آموزش وپرورش محلی برای آزمون وخطا نیست ،مثلا سرنوشت آینده سازان این مملک درپشت میز ونیمکت های این اداره رقم می خورد ،مگر بنا برتحول نیست ،مگر نمی دانند لازمه ایجاد تحول و گذار از مدیریت سنتی وحرکت در مسیر مدرنیته ای که بر سرنوشت فرزندان ما اثرگذار باشد ،عبور ازمدیران سنتی و سپردن امور به دست مدیران جوان تحول گراست ؟!
کد خبر: ۷۷۲۹۴۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴ 22 August 2019

تابناک ایلام::شاید یکی از اصلی ترین معضلات مدیریتی در کشور که بعنوان سدی بزرگ در راه توسعه وپیشرفت وتغییر وتحول کشور خودنمایی می کند ،صدور بخشنامه ها ،آیین نامه وتصویب قوانینی است که عمر اجرایی آن آنها هرگز به یکماه نرسیده ویا در میان چرخ زمان خرد وخمیر شده اند ،قوانینی که فقط جنبه ویترینی ورفع تکلیفی داشته ،همچون حروف والی نوشته ولی هرگز خوانده نشدند.

البته در کشوری که حتی بسیاری از اصول قانون مادر آن یعنی ،"قانون اساسی اش " خاک می خورند ،هرکس به زعم خویش از آن تفسیر به رای نموده ویا برای آن تره هم خرد نمی کند ،نبایستی انتظاری بیش از این داشت که دستگاههای میانی ویا پایینی برای بخشنامه ها  و قوانین وضع شده اش  پا جفت کرده وسمعا وطاعتا خود را ملزم به رعایت یا اجرای آن نمایند !

بله هنوز یکماه نشده که طبق ابلاغ قانونی توسط رییس جمهور مملکت ،میزان سن لازم برای تصدی سطوح مدیریتی کاهش یافت وداشتن حداکثر ۴۵ سال برای تصدی سطوح «مدیریت عملیاتی و مدیریت پایه»، حداکثر ۴۷ سال سن برای سطوح «مدیریت میانی»تعیین گردید.برخی به گونه ای رفتار می کنند که انگار منظور از این بخشنامه آنان نبوده واز آنها سالخورده تری هم وجوددارد،گویا ملاک  آنان "کودک درونشان" است!

اگر به این عزیزان عرض شود که ملاک برای اجرای قانون فوق ،(البته اگر واقعا جنبه تزیینی نداشه باشد و منظور از وضع آن دیگران هم باشد !!}کودک درون افرادنیست ،بلکه سن شناسنامه ای ،سی وچند سال خدمت ،پایان دوره خدمت  براساس سنوات خدمتی موجود دراحکام استخدامی وکهولت جسمی وروحی آنان است ،باید قدری فضا رابرای جوانترها باز بگذارند ،به خودشان بقبولانند که واقعا دوره آنها  تمام شده وباید به دوران  بازنشستگی اشان فکر کنند،دیگر هم لازم نیست آسمان وریسمان کنند که چندماه باقی مانده تا بازنشستگی اشان همچنان زمام مدیریت را عهده گیرند ! که چی ؟! مثلا با حقوق مدیریتی بازنشسته شوند ،پس تکلیف جوانگرایی وقانون چه می شود!؟

ذکر این مقدمه طولانی تنها برای تبیین یک عمل مذموم از سوی یکی از مدیران سالخورده  آموزش وپرورش استان ایلام است ،حال که نسیم تغییر مدیرکل آموزش وپرورش استان از بیخ گوش این بزرگوار وپیر اداره رد شده و آن را احساس کرده است ،کودک درونش بیدارشده و وی را وادار به حرکت به سمت تصاحب صندلی مدیرکلی نموده است !

مدیری که سی سال خدمتش را پر کرده ،بیست سال در کسوت مدیریت یک دستگاه شبه نظارتی در آموزش وپروش ،چند سال معاونت پرورشی همین اداره کل نتوانسته غریزه قدرت طلبی وی را ارضاء کند ،درحالی که بایستی مابقی عمرش را صرف تادیب و قصه گویی برای نوه ونتیجه هایش نماید ،واقعا پس از یکبار ناکامی ،دوباره به دنبال چیست وچرا دست از سر آموزش وپرورش برنمی دارد؟!

آری مدیری که تمامی سی سال خدمتش را با مدیریت ارکان این اداره کل سر کرده است ،سر پیری دنبال معرکه گیریست !به هرریسمانی چنگ می زند، شاید بتواند چند صباحی دیگر بر اریکه مدیریت اداره کل آموزش وپرورش تکیه زند ،بیخیال شعار جوانگرایی ،اصلا جوانگرایی کیلویی چند! سند تحول چه صیغه ایست ! مهم آنهایند که با یک پیراهن سفیدیقه آخوندی رها شده  برروی شلوار آمده اند و تنها با کفن سفید باید از اتاق های مدیریتی بیرون بروند!اصلا مدیریت ملک طلق آنهاست ،من و تو را سننه؟!

بارها گفته ایم که آموزش وپرورش محلی برای آزمون وخطا نیست ،مثلا سرنوشت آینده سازان این مملکت درپشت میز ونیمکت های این اداره رقم می خورد ،مگر بنا برتحول نیست ،مگر نمی دانند لازمه ایجاد تحول و گذار از مدیریت سنتی وحرکت در مسیر مدرنیته ای که بر سرنوشت فرزندان ما اثرگذار باشد ،عبور ازمدیران سنتی و سپردن امور به دست مدیران جوان تحول گراست ؟!

مگر آموزش وپرورش بازیچه من وشما  و ماشین نثبیت حقوق ومزایای افراد است که بخاطر اینکه فلان بابا با پست مدیریت به افتخار بازنشستگی نایل آید ،اینگونه با سرنوشت دهها هزار دانش آموز و هزاران فرهنگی بازی شود ؟! اگر واقعا دستگاهی  که امثال من وشما ووکیل ووزیر از دامن او متولد شده اند ،این روزها توان تولید مدیرخودش را  ندارد باید برایش گریست ؟!البته یقینا تا دلتان بخواهد مدیر ومدبر در این اداره یافت می شود اما تنگ نظریها وقبیله گرایی ها وباندبازیهای عده ای راه رابر رشد وترقی مدیران جوان تحول خواه بسته است.

آری ! خبرهای خوبی از آموزش وپرورش به گوش نمی رسد ،برخی کاسب کارانه برای مدیریت آموزش وپرورش کیسه دوزی کرده اند ،شاخک های فردی از همه جا رانده دوباره فعال شده ومی خواهد از نمد تغییر اجباری این اداره کلاهی دوخته تابر سر یار غار خود بنشاند ،اگر دلسوزان به خود نیایند ،فرمان اداره در دست فردی می افتد که راه توسعه را از دریچه تنگ نظرانه وافکارمدیریتی تاریخ گذشته  دهه شصت می نگرد ،با این نگاه واز این دریچه آموزش وپرورش به جایی نخواهد رسید،پیشرفت پیشکش ،به قهقرا می رود !

اما انتظارمی رود کدهای داده شده برای روشن نمودن موضوع کفایت کرده باشد ،استاندار ایلام ونمایندگان بدانند که بازی با آموزش وپرورش بازی با سرنوشت تک تک فرزندان ماست ،ما نخواهیم گذاشت کسی یا کسانی سرنوشت فرزندانمان را قربانی بازی های سیاسی ومنفعت طلبانه گروهی وباندی خویش نمایند !زین پس بیشتر خواهیم گفت!ودر مطالب آتی صریح تر به مسایل ورود خواهیم کرد،منتظر بمانید!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
ایلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
جناب تابناک شما که راجع به یک شایعه این قدر حساسیت نشان می دهید و البته دغدغه درستی هم هست در مورد جوانگرایی در انتصاب استاندار استان چرا قلم فرسایی نمی کنید در حالی که استاندار فعلی بیش از 60 سال سن دارند ؟! آیا مدیرکل سالخورده در استان نداریم که معرفی بفرمائید یا علاقه ای به ذکر نامشان ندارید ؟!
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
سلام آقای اسدی اینها از اول انقلاب مسئولیت داشتن و سخته دل بکنن
الان هم دکتر میرزایی بهش مدیونه همجوره میخواد مدیر کلش کنه البته از شفیعی که الان با هزار ترفند خودشو جا کرده تو وزارت هم نباید غافل شد . به خدا رستم زاد از اینها بهتره
علگه چپ کوت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
سلام جناب اسدی
این استان محل تازش استانداریه که گوشش به پایتخت نشبنان دیوانه..دیوان همه را دیونه کرده.شش ماه پیش مشاور فرسوده ی رستم زاد و معاون مالیش مدیر کل کودکان شد.این بابای مورد نظرتون که معاون پرورشی بود و رستم زاد کنارش زد معاون مالی کانون پرورشفکری شد حناب جابدری.بنازم به مخش بنازم به تخصصش رشته پرورشی معاون مالی رشته عربی بعنی جناب مدیرکل کانون که یه برگبرا کودک هم تو روزمه ش نیس مدیر نونهالان.مشا اله به ده شتکی .متاسفم برا نمایندگان حالا دئباره فیلش یاد هندوستان کرده مدیر کل بشه؟
شهروندایلامی
|
United States
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
باسلام وخداقوت به مدیر پرتوان تابناک ایلام جناب آقای اسدی
چند سالیست اداره کل آموزش وپرورش فضای خلوت ومحل رفت وآمد غیر آموزش وپرورشی ها شده از دیوان محاسبات تا مشاور عظیم نماینده
جای تعجبه که نیروهای توانا وکاربلد آموزش وپرورش را کنارمیگذارند وجایگزینشان را نا لایق ها ی بالای سی ودوسال خدمت را در مراکز آموزشی وفرهنگی آ.پ ومراکز وابسته به آ.پ منصوب میکنند
چون عادل ناعدالتی میکند یا مشاور عظیم اینجوری تصمیم میگیرد
به حال آموزش وپرورش باید گریست به حال نوباوگان ایلام باید گریست به حال فرهنگیان بخت برگشته که چه کسانی تصمیم گیراین ارگان آموزشی وپرورشی شده اند
مدیران نالایق که حتی ادبیات گفتاریشان هم ضعیف وتوان سخنوریش صفر ورایزنی هم بلدنیست مدیرش میشد
کسی که توانی ندارد تامعوقات چندین ماهه ی اضافه تدریس ها وکارکنان اداری را مطالبه کند
ای کاش وجدانش بیدار بشه جایش را به کسی که توانایی چانه زنی ورایزنی داشته باشد برای گرفتن مطالبات همکارانش
کسی که مدیریت عملگرا و کارآمد داشته باشد
کسی که انتقادپذیر باشد بدهد
حیف است والا وایسادن درپستی که در توانش نیست
آخه پست به چه قیمتی خوبه؟
وحیف تر اینکه اکنون کسی دیگر برای این پست دست وپا میزند که ۳۴سال از خدمتش را تمام کرده وبیشتر دوران خدمتش را درمناصب مدیریتی سپری کرده برادر عزیز اجازه به جوانتر هم بدین
جوانترهایی که توانمند وپرشور ونشاط ترند تجارب عالی وتحصیلات عالی هم دارند
عبداله
|
United States
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
می گویند پیامبر فرمود سوره هود مرا پیر کرد متاثر از آن حال و هوای پیامبر نور و رحمت باید گفت قاسم دشتکی استان ایلام را پیر کرد و رستم زاد فرهنگیان و معلمان را

می گویند شرف المکان بالمکین ، افراد برای دستگاه تحت تصدیشان ارزش می آفریننده نه دستگاه برای افراد .واقعیت امر کثرت خرابی ها و ویرانی ها در زمان صدرات قاسم براستانداری و رستم بر آموزش و پ به مراتب ۴۰ ساله ی انقلاب بدتر و مخرب تر بوده است به طوری که آدم ها وقتی به مدیریت این افراد زل می زنند و فکر می کنند سرتاپا از خودشان نیز متنفر می شوند آری شرف آموزش وپ رفت برباد رستم و عشوه هایش بر شام خانه باغ های خاندانش و رفت بر وام وامگزاران بی کارگزار

آموزش وپ متفکر ، خلاق ، کار بلد و برنامه ریز می خواهد کدام ویژگی در بطن باطن جناب رستم وجود دارد؟!!

آموزش و پ سخنور فصیح و معلم سخندان و متبحر و مجرب به امور اداری و فن آن می خواهد کدام ویژگی در جناب اسفند یار است؟!!
آموزش وپ استقلال می خواهد زیاد هم نه فقط عادت کنند یک هفته حرمت و استقلال آن را خدشه دار نکنند کدام ویژگی در جناب مدیرکل شانسی وجود دارد؟!!
آموزش و پ طینت پاک و ودل بی باک و متواضع چون خاک و سینه چاک می خواهد کدام ویژگی در جناب رئیس فرهنگ وجود دارد؟!!

آموزش و پ قانون مدار ، کار گزار عادل ، مدیر یت عالی می خواهد کدام ویژگی جناب رستم زاد دارد؟!!

آموزش و پ دلسوز، راز نگه دار و امانت دار می خواهد کدام ویژگی جناب اسفندیار خان ممقلی سان دلرد؟!!

آموزش و پرورش در انحصار جناب کرم بیگی و منویات سمع الاطاعه ی اوست .هرکه را حاجتی ست ز دوای درد بی درمان بی کسی آبی را بردارد و وضویی با کرم‌ سازد وی بی شک بخت یار گردد.

آموزش و پ راهگشای عقده ها و کینه ها و رافع آسیب هاست اگر سکاندارانش عاقدعقده و کاین کینه و دافع رافع و اسباب آسیب باشند دوای این درد را کجا باید برد ای آقا کریم .


اینک آموزش و پ در استان ایلام ملجا داد و ستد و اختلاف و تخلف و تقلب و رابطه و حاشیه و هیه های کثیری است که هیولای نابودی این نزار نحیف صاحب مرده اند

آری ازسر صدق گویمتان جانان من به بیمار صعب العلاج امیدی نیست سرطان کاریش کرده امروز یا فردا نعشش تشییع خواهد شد

و آخر سرتر جناب اسدی عزیز ترا و خدای راستینت اگر اوضاع آموزش وپ خوب دفاع کن اگر واقعیت متفاوت از این است مدیونی به خدایت وقیامتت.....
هوش سیاه
|
United States
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
اینا همش بازیه
باز هم یکی برجسته میکنند و یه نفر دیگه را مدیرکل می کنند
رستمزاد رفتنی است
اما قطعا مدیرکل کسی دیگر از معاونان است که اقبال وزارتی و استانداری دارد. حالا جناب اسدی طبق معمول دارد اتشدهی میکند اصلا از گجا معلوم این بازی نیست. اطلاعات سوخته برای رد گم کنی است. مدیرکل آتی جوان و دکتر و مورد اقبال مشاور است هم سنگین هم سبک، هم بومی هم غیربومی، بیچاره معلمان وقتی توانستند یکسال مدیریت رستمزاد را تحمل کنند یعنی هرکس بیاد تاج سره. خدا بزانی میرزایی ودشتکی و فرهادی و بختیار شرف آموزش و پرورش بردند. کمی اخلاق داشتیم اونم باختیم . حالا معاونی که گند مسائل مالیش درآمد بزار مدیرکل بانوان استانداری بشه، ایشون خودش میرود و شما هم هرکی دلتون خواست بیارین جاش.
هر چند به گمانم این بازی جدید میرزایی برای حفظ رستمزاد است و چقدر زیبا هزینه ماندگاری این مدیرکل افتاد گردن استانداری اما در اصل متعلق به میرزایی است. پس با توپ پلاستیکی همه دارن در زمین نماینده و به نفعش بازی می کنند.
حالا مشاوران این و آن هم چند پادو بزارن
ناشناس
|
Ukraine
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
سلام.جناب اسدی در هیچ کجای قانون اشاره ای به محدودیت سنی مدیران نشده است جوانان باید در کنار بزرگان کسب تجربه کنند.در کجای دنیا این همه تجربه و شناخت و توانمندی که بر شمردید در زمره نقاط ضعف اشخاص محسوب میگردد.ای خود حضرتعالی وابسته به جریان فکری دهه شصت نبوده و نیستی که اکنون تکفیرمی نمایی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
آقای اسدی اسفندیار نتیجه مشترک شما نماینده و مشاورش است اینبار چه خوابی دیدی خیر باشر کاش از رحیم فتحی و بانوی دربار کمک میگرفتی وبا اشعار شمس و کمک صندوق و گرمای علاالدین شیروان تکلیف فارس ایوان و کشتیگیر قدیم آسمان آباد را مشخص میکردی و میگفتی جوان اخراجی مهران متهم به چیست میگفتی جرمش عدم رعایت شئونات است نه اصلاح طلبی کاش از جابجایی اعتبارات اداره کل زمین خواری و واگذاری مدارس به نورچشمی‌ها استخدام ونحوه همکاری رستم مشارکتها که کمک بیست میلیونی او به ستاد و کارت هدیه های او چشم جهانگیر را گرفته سخن میگفتی از جوان خام حوزه رسانه و انتقالش از شاغلین در گروههای آموزشی استان و ارتباط آنها با شما و ....کاش سری به صندوق می دید و از ذخایر آن بیشتر استفاده میکردی ...کاش میگفتی سرباز کدام جبهه هستی ..
محمد
|
United Arab Emirates
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
سلام
جناب اسدی به عنوان یک مطلع از آموزش و پرورش استان حضرتعالی را از این مسیر منکری که در پیش گرفته ومطامع عده ای که با این قلم ها نه دلسوز آموزش و پرورش بلکه سهم خواهانی که اساس مدارس و تیم مدیریتی را در هر برهه از زمان به زیان خانواده بزرگ این مجموعه با سیاه نمایی به سود خود و زیان دانش آموزان رقم میزنند برحذر میدارم من وامثال بنده با سن راس مجموعه مشکل نداریم طالب این هستیم با دست توانا و ناخدای ماهر این کشتی چندباره به گل ننشیند
علیمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
استان ایلام یه مروارید میخواد برای استانداریش .آموزش و پرورش استان فقط زمان فتاح کمری پرفروغ بود .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار