فرماندار دهلران:
فرماندار دهلران گفت: با توجه به نرخ باسوادی 94.07 درصدی کشور، این شهرستان با نرخ باسوادی 90.32 از نرخ کشوری ۴ درصد کمتر است.
کد خبر: ۷۷۲۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲ 19 August 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ مجید عسگری در نشست شورای آموزش و پرورش و پشتیبانی سواد اموزی زرین آباد با اشاره به آمار بالای ۹۰ درصد باسوادی شهرستان گفت:با توجه به نرخ باسوادی 94.07 درصدی کشور، این شهرستان با نرخ باسوادی 90.32 از نرخ کشوری ۴ درصد کمتر است. لذا همه باید در راستای گسترش سواد اموزی تلاش و طرح شتاب بخشی سواد آموزی در شهرستان و بخش به جد دنبال شود.

معاون سواد آموزی استان هم گفت: طرح شتاب بخشی سواد آموزی در دهلران و بخش زرین اباد در دستور کار است و نیازمند حمایت مسئولان و مردم هستیم.

سمیه حیدری در ادامه با توجه به اقدامات خوب مدیریت آموزش و پرورش شهرستان  دهلران در اجرای فعالیت های سوادآموزی، اهمیت و ضرورت اجرای طرح شتاب بخشی به فعالیت های سوادآموزی شهرستان مرزی دهلران را تشریح  کرد و از همه دستگاه ها و نهادهای ذیربط خواستکه همکاری خود را بیش از گذشته با نهضت سوادآموزی جهت باسواد نمودن افراد بی سواد باقی مانده داشته باشند.

وی افزود:  اهمیت راه اندازی مراکز یادگیری محلی ایجاب می­ کند در این مراکز علاوه بر سواد پایه، مهارت های مورد نیاز جامعه امروزی و نیاز مخاطبان آموزش داده شود به گونه ای که  وضعیت کسب وکار و زندگی افراد بهبود پیدا کند و تقاضا برای دریافت خدمات مراکز دوچندان شود  به همین رو  تشکیل مراکز یادگیری محلی در مناطق موسیان و زرین می تواند سختی کار شناسایی وجذب مخاطبان را تسهیل وتسریع بخشد.

معاون سواد آموزی استان در پایان از اجرای طرح آموزش بی سوادان عشایر در مناطق عشایری استان  خبر داد  و گفت:این طرح  به توسعه و توانمند سازی عشایر استان کمک شایانی می کند.

در این نشست اعضا بر ضرورت ریشه کنی بی سوادی در شهرستان و ارتقا مراکز یادگیری محلی و کمک به سواد اموزی در جهت پیشبرد اهداف تاکید کردند./ح

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار