رئیس پلیس راه استان ایلام از نصب دوربین روی لباس افسران پلیس خبر داد و گفت: کلیه تخلفات رانندگان به صورت آنلاین ثبت وضبط می شود.
کد خبر: ۷۷۳۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹ 19 August 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ سرهنگ رضا همتی زاده  اظهار داشت  : با استقرار ۵ خودروی کنترل نامحسوس ، مجهز به سیستم کنترلی هوشمند و نصب دوربین برروی البسه افسران پلیس کلیه تخلفات رانندگان به صورت آنلاین ثبت و ضبط می شود.

وی اضافه کرد: پلیس راه استان با استفاده از فن آوری و داشتن آمار و اطلاعات برخط سوابق خودروها، رانندگان، بیمه آنها و اصلاح رویکرد مدیریتی پیشگیرانه، تلفات جاده ای استان را کاهش داده است.

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: تقویت ناوگان خودرویی پلیس به عنوان اولویت سال آینده مورد توجه قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: بیشتر تصادفات فوتی و جرحی رخ داده ناشی از سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز، بی توجهی به جلو و خستگی ،خواب آلودگی رانندگان بوده است و این نشان می‌دهد که می‌توان از وقوع بسیاری از تصادفات رانندگی پرهیز کرد.

رییس پلیس راه استان پیشتر از کاهش سوانح رانندگی در راه های ایلام و نیز افزایش هشت درصدی تردد وسایل نقلیه در محورهای برون شهری استان از ابتدای فصل تابستان خبر داد.

سرهنگ همتی زاده اظهار داشت: بیشتر ترددهای تابستان امسال در محورهای ایلام-مهران،ایلام-دره شهر و ایلام -سرابله و مربوط به وسایل نقلیه سواری بوده است.

وی همچنین افزود: بیشترین تصادفات در فصل تابستان سال جاری نیز به علت واژگونی و خروج از جاده وسایل نقلیه ناشی از سرعت غیرمجاز وسایل نقلیه بوده که نیاز است رانندگان با رعایت سرعت مطمئنه و پرهیز از هرگونه عجله و شتاب بی مورد در طول سفرها رانندگی کنند.

وی بیان کرد: طبق تجزیه و تحلیل های صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس راه استان، عامل بعدی تصادف های فصل تابستان سال جاری نداشتن توجه کافی به جلو در حین رانندگی بوده که نیاز است رانندگان از خوردن و آشامیدن ،استفاده از تلفن همراه ،در آغوش گرفتن اطفال و مواردی که موجب عدم تمرکز و حواس پرتی در هنگام رانندگی می شود خودداری کنند.

همتی زاده گفت: با توجه به اینکه در برخی از محورهای مواصلاتی استان همانند محور ایلام-مهران،ایلام-سرابله و ایلام-بدره عملیات عمرانی و راهسازی در حال انجام است، از رانندگان خواست که با رعایت نکات ایمنی و توجه لازم به توصیه های پلیسی و علائم راهنمایی و رانندگی در طول تمامی مسیرهای استان و بویژه مسیرهای یاد شده و مدیریت زمان سفرهای خود به منظور پیشگیری از تصادفات،رانندگی کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار