رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ایلام گفت: استان ایلام رتبه چهارم میزان رضایتمندی مردم از عملکرد دستگاه های اجرایی از مجموع ۲۳ دستگاه منتخب را کسب کرد.
کد خبر: ۷۷۳۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 19 August 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ رحمت اله قیصوری در نشست اعضاء شورای راهبری و توسعه مدیریت استان که با محوریت برگزاری جشنواره شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: در طرح افکار سنجی و سنجش میزان رضایتمندی مردم از عملکرد دستگاه های اجرایی در سطوح ملی و استانی که توسط سازمان اداری و استخدامی کشور با همکاری مرکز آمار ایران اجرا شد، استان ایلام رتبه چهارم میزان رضایتمندی مردم از عملکرد دستگاه های اجرایی از مجموع ۲۳ دستگاه منتخب را کسب کرد.

وی گفت: اهداف اصلی برنامه جامع اصلاح نظام اداری، تبدیل دولت به دولتی کارا و اثربخش، متعهد به آرمان‌ها و متکی به اعتماد مردم، چابک، انعطاف پذیر و پیشران توسعه است.

وی راهبردهای اصلی برنامه جامع اصلاح نظام اداری را چابک ‌ سازی دولت، متناسب و منطقی سازی حجم و اندازه دولت، تمرکز بر ارتقای کیفیت واحدهای ستادی و کارآمدی نظام اداری، هوشمندسازی اداری و بهره گیری از فناوری ‌ های نوین، توجه خاص به توانمند سازی کارکنان و ارتقاء کیفی مدیران دولت، اداره واحدهای عملیاتی در فضای رقابتی، صیانت از حقوق شهروندان در نظام اداری، ارتقای شفافیت، پاسخگویی و سلامت نظام اداری و مقابله موثر با فساد و ارتقاء بهره وری ذکر کرد.

قیصوری با بیان اینکه نتایج ارزیابی عملکرد دستگاه اجرایی باید به تکریم ارباب رجوع، افزایش رضایتمندی مردم و کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی منتهی شود، تصریح کرد: برنامه جامع اصلاح نظام اداری دور دوم با ۱۰ برنامه شامل مهندسی نقش و ساختار دولت، توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی، خدمات عمومی در فضای رقابتی، مدیریت سرمایه انسانی، بهبود در نظام‌ها و فناوری‌های دولتی، توسعه فرهنگ سازمانی ،ارتقاء پاسخگویی، شفافیت و مقابله با فساد در نظام اداری و مدیریت بهره وری نظام اداری و اجرایی کشور و نظارت و ارزیابی است است.

وی تصریح کرد: این برنامه در قالب ۷ محور شامل اصلاح ساختار سازمانی، توسعه دولت الکترونیک، مدیریت سرمایه انسانی، شفافیت و مدیریت مالی، بهبود فضای کسب و کار و ارتقاء بهره وری، ارتقاء سلامت اداری، مسئولیت پذیری و پاسخگویی و استقرار نظام مدیریت عملکرد و ۳۲ شاخص و ۹۶ زیر شاخص مورد سنجش و ارزیایی سالانه قرار می گیرند.

قیصوری در پایان گفت: ارزیابی عملکرد مطلوب سال ۹۷ ماحصل همکاری پنج دستگاه دفتر بازرسی استانداری، ارتباطات و فناوری اطلاعات، بهزیستی، امور اقتصادی و دارایی و حفاظت محیط زیست با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوده که در این راستا از این مجموعه‌ها قدردانی می‌شود ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار