معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری ایلام:
معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری ایلام گفت: پرداخت مطالبات کارگری باید در اولویت باشد.
کد خبر: ۷۷۳۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵ 19 August 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ محمد نوذری در کمیسیون مطالبات کارگری استان ایلام اظهار داشت: پرداخت مطالبات کارگری ایلام در اولویت قرار گیرد.

معاون سیاسی،  امنیتی، اجتماعی استانداری ایلام گفت:  از ظرفیت تشکل‌های کارگری و میز کارگری که در استان تشکیل شده برای کاهش تنش‌ها و چالش‌های این حوزه و رفع مسائل و معضلات آنها باید بهره برد.

وی در ادامه افزود: پرداخت مطالبات کارگران بویژه با توجه به  شرایط اقتصادی استان از جمله مباحث مهم که باید مورد توجه کارفرمایان قرار گیرد.

نوذری گفت: تشکیل کمیته‌ای فعال از سوی اداره کل کار پیرامون موضوعات کار و کارگری با رویکرد برخورد و اقدام فعال در این حوزه هم ضرورت و اقدامی قابل تقدیر است.

وی تصریح کرد: این کارگروه، واحدهای صنعتی مشکل دار را حتی قبل از دریافت شکایت به صورت میدانی مورد بررسی قرار می‌دهد و موضوع را از طریق کارفرمایان پیگیری و مسائل را بررسی می کند ضمن آن که شکایت‌ها و طرح مسائلی  که انجام شده را نیز به صورت میدانی بررسی می کند.

نوذری در ادامه با اشاره به اقدام اداره کل کار ، رفاه و تامین اجتماعی برای راه اندازی میز خدمت گفت: باید همه ادارات استان براساس دستورالعمل اجرایی دولت میز خدمت ظرف  شش ماه اول و میز خدمت الکترونیکی را در مدت یک سال راه اندازی کنند و تمام خدماتی که قابلیت ارائه بدون حضور ارباب رجوع را دارد احصا ءو در این قالب تعریف کنند.

وی اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش زمان رسیدگی به اختلافات و شکایات مردم را در هیئت‌های تشخیص و نیز هیئت‌های حل اختلاف ارزشمند خواند و گفت: این امر بخشی از خواست‌های مردم برای پاسخگویی صحیح و مناسب است  که نتیجه آن به کاهش شکایت در این حوزه می‌شود.

نوذری تصریح کرد: در واقع این امر نشان می‌دهد با مهندسی مجدد فرآیندها و اقداماتی که خیلی زمانبر و هزینه بر نیست می‌توان رضایتمندی‌ها را افزایش داد.

 وی با اشاره به رقم قابل توجه بدهی کارفرمایان به سازمان تامین اجتماعی گفت: استفاده از طرح بخشودگی جریمه تاخیر بیکاری می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد بخشی دیگراز این واحدها به دلیل مشکلاتی که دارند نیاز به همراهی دارند و عدم فشار بر روی آنها برای رونق تولید اهمیت دارد./ح

 

تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار