خبر خوب و امیدوارکننده ایست ،در بهبوحه مشکلات اقتصادی که تا کمر مردم را در رنج عذاب فرو برده ،در میان تعدد وتکثر خبرهای مایوس کننده از فساد واختلاس و دستگیری فلان مدیر ارشد کشوری و فلان معاون و برادر وداماد فلان مقام مسئول کشوری که هرروز با باز کردن تلفن همراه با آن مواجهه می شویم ،این خبر قدری امید بخش است ،به شکل خبر کاری نداریم ،اما در تفسیر وتحلیل اصل خبر باید گفت "چگونه" " مگه میشه ،مگه داریم" ؟؟
کد خبر: ۷۷۳۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱ 19 August 2019

تابناک ایلام ::رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان در خبری اعلام کرده که استان ایلام رتبه چهارم میزان رضایتمندی مردم از عملکرد دستگاه های اجرایی را کسب کرد. 

رحمت اله قیصوری در تشریح کسب این مقام بیان داشته است:در طرح افکار سنجی و سنجش میزان رضایتمندی مردم از عملکرد دستگاه های اجرایی در سطوح ملی و استانی که توسط سازمان اداری و استخدامی کشور با همکاری مرکز آمار ایران اجرا شد، استان ایلام رتبه چهارم میزان رضایتمندی مردم از عملکرد دستگاه های اجرایی از مجموع ۲۳ دستگاه منتخب را کسب کرد.

خبر خوب و امیدوارکننده ایست ،در بهبوحه مشکلات اقتصادی که تا کمر مردم را در رنج عذاب فرو برده ،در میان تعدد وتکثر خبرهای مایوس کننده از فساد واختلاس و دستگیری فلان مدیر ارشد کشوری و فلان معاون و برادر وداماد فلان مقام مسئول کشوری که هرروز با باز کردن تلفن همراه با آن مواجهه می شویم ،این خبر قدری امید بخش است ،به شکل خبر کاری نداریم ،اما در تفسیر وتحلیل اصل خبر باید گفت "چگونه" " مگه میشه ،مگه داریم" ؟؟

مگر می شود در کشوری که گرانی وتورم کمر مردم را خرد و نان آوران خانواده ها را مچاله کرده ،طرح های عمرانی فقط در گلنگ زدن معنا ومفهوم می یابند ،مدیران به جای شایسته سالاری داماد وباجناق سالاری را پیشه کرده ،فقط دروغ به جامعه پمپاژ می کنند ،با بزرگنمایی کارهای ناکرده مردم فریبی می کنند،هیچ چیز بر سر مدار ومحور خود نمی چرخد ،صف نارضایتی ها از مدیران می تواند در امتداد خط استوا کره زمین را دوره کنند،مردم از امروز وفردا کردن های مدیران زا براه شده اند ،ارباب رجوع به فرط خستگی در مقابل درب مدیران حاضر در جلسات کذایی زله شده ،و ...بازهم بگویید مردم از عملکرد دستگاههای اجرایی راضی هستند و تازه مقام چهارم کشوری را هم از آن خود کرده اند!!

مگر مبنا وشاخص این ارزیابی علمکردها چیست ،اگر جامعه هدف همین مردم کوچه وخیابان ایلام هستند که اصلا راضی نیستند ،مگر اینکه ازیابی عملکرد از موجودات فرازمینی صورت گرفته باشد!باور بفرمایید آنچه که مردم باگوشت وپوستشان لمس می کنند بهترین مبنا برای قضاوت درباره کارکرد وارزیابی عملکرد مسئولین ودستگاههای اجرایی است !

نمی دانم مسئولین ما واقعا مردم راچی فرض کرده اند؟! مگر این آمارها از کجا استخراج می شود که مردم نتیجه آن را احساس نمی کنند !؟ یک روز می گویند نرخ تورم12درصد است، درحالیکه عمی ترین مردم می داند که از یکسال پیش اجناس مصرفی وغیرمصرفی رشد چندبرابرای را تجربه کرده اند ،حال بفرمایید نرخ واقعی تورم واقعا چقدر است ؟ اگر ملاک همین بقالی سرکوچه ما باشد نه سرکوچه مسئولین محترم !!اینجا نرخ تورم از 100درصد فراتر رفته است ،نرخ تورم اعلامی به قولی گفتنی" به درد لای جرز دیوار می خورد"!

از سویی دیگر اگر ملاک ارزیابی رضایت مردم از عملکرد مسئولین ودستگاههای اجرایی همین مردم کوچه وبازارند که اینها اصلا از عملکرد ها رضایت ندارند ،چون رفتار مدیران و خروجی کارکرد آنها نه تنها تاثیر ملموس مثبتی بر روند زندگی آنان نداشته است ،بلکه برخی سوء مدیریت ها ورفتارهای عمدتا باندی وقومی آنها بر زندگی آنان تاثیری به غایت منفی گذاشته است ،پس بفرمایید اگر آمارها ساختگی نیست، پس این مردم راضی کجای جغرافیای استان قرار دارند ؟!

جناب آقای رییس برنامه ریزی !مردم ما سختی ها ،ناملایمات و مشگلات اقتصادی ناشی از سوء مدیریتها وبی برنامگی ها را به جان می خرند ،سختی ها راتحمل می کنند ،اما هرگز تاب وتحمل نیشخندها ،استهزا و توهین به شعور خود را ندارند،چرا که می دانند با انتشار چنین آمارها وکسب افتخارات کذایی تنهابه شعور آنها بی احترامی میشود!

جناب آقای رییس کسب مقام وافتخار و ...فقط خوراک ارتقاء ها و کسب مدالهای آقایان مدیر است ،از این افتخارات ودرب نوشابه بازکردن مدیران برای همدیگر آبی برای مردم گرم نمی شود ،مردم زمانی از مدیرانشان احساس رضایت دارند که واقعا دیده شوند ،دیده شدن به معنای واقعی نه فقط برای مشارکت در انتخابات و راهپیمایی ومرگ بر این و آن گفتن !دیده شدنی که خروجی تمامی کارها،طرح ها وبرنامه به سفره ورفاه آنان ختم شود!

جناب رییس ! مردم ما درمیان انبوهی از مشکلات و نارسایی ها گرفتار شده اند ،بسیاری از پدران شرمسار سفره خالی خانواده شده اند ،بسیاری از جوانان تحصیلکرده از اینکه وبال گردن خانواده اند از خودشان تنفر دارند ،چه بسیار دختران دم بختی که اسیر چند قلم جهیزیه شده و چه بسیار جویندگان کاری که اسیر بروکراسی و قوانین دست وپاگیر وتنگ نظرانه مدیران دستگاهها وبانکها شده اند ،چگونه می شود صورت سرخ شده از سیلی یک پدر ولبخند تصنعی یک مادر بر چهره دخترک دم بختش را رضایتمندی از مدیرا جلوه دهید ؟ نکند جوانان ونوجوانان این سرزمین از فرط خوشحالی و رضایتمندی جان شیرین خود را به شعله های آتش ویا چوبه دار می سپارند؟!خواهش می کنیم با این مقامها و کسب افتخارات بیش از این بر زخم مردم نمک نپاشید!

بنا بر سیاه نمایی وپمپاژ ناامیدی نیست ،هردونیمه لیوان رامی بینیم ،اما بیان واقعیت ها برای مردم اوج همراهی با آنان در گردنه های سخت ونفس گیر اقتصادی ،سیاسی ،اجتماعی است ،از قدیم گفته اند " النجاه فی الصدق "

برچسب ها: ارزبابی عملکرد
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
سلام آقای اسدی آمارساختگی نیست مربوط به دولت قبل است
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
سلام آقای اسدی آمارساختگی نیست مربوط به دولت قبل است
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
درود بر جناب اسدی که تمام مطالبی که می نویسی درد دل مردم است ولاجرم بردل می نشیند.آقای قیصوری بنده خدا اهل این کارها نبودند ولی وقتی میبینند بیشتر مدیران با گرفتن عکس عملکرد خود رو نشون میدن و برای تفریح خود وخانواده به نمایشگاه ها میرن وبعنوان عملکرد اون رو اعلام میکنند وجناب استاندار هم خوشنودند از این وضعیت وباعث طولانی شدن مدیریتشان شده پس چرا جناب قیصوری هم این کار رو نکنند فقط این وسط تنها کسی مهم نیست مردم ونظر اونهاست پس بچرخ تا بچرخیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار