مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان ایلام؛
مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: امروزه با وضعیت پیچیده موجود باید خود اشتغالی ایجاد شود در همه کشورهای توسعه یافته آموزش و پرورش و مراکز آموز عالی انواع مهارت های جمعی و تربیت ذهن خلاق دانش آموزان و دانش جویان از اهمیت زیادی برخودار است.
کد خبر: ۷۷۳۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴ 19 August 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  شکراله شیرخانی در دومین رویداد ایده شو در این استان، اظهار کرد: نگاه امروز به کسب و کار نسبت به گذشته متفاوت شده اما متاسفانه در نظام آموزشی ایران خلاهای زیادی در آموزش مهارت ورزی، تفکر و کار گروهی، یادگیری زنجیره تولید و ایده های خلاقانه به چشم می خورد که نیازمند اصلاح و بازنگری است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته با داشتن مدرک تحصیلی ادارات به دنبال جذب افراد بودند، افزود:امروزه با وضعیت پیچیده موجود باید خود اشتغالی ایجاد شود در همه کشورهای توسعه یافته آموزش و پرورش و مراکز آموز عالی انواع مهارت های جمعی و تربیت ذهن خلاق دانش آموزان و دانش جویان از اهمیت زیادی برخودار است.

شیرخانی، گفت:برنامه های نظام آموزشی نمی تواند نگرش جدیدی را ارایه کند و این یکی از مشکلاتی است که بر پیچیدگی موجود افزوده است.

وی، تصریح کرد: در دنیا نظام آموزشی به دنبال جبر و جغرافیا و هندسه نیست بلکه به دنبال کارهای دسته جمعی و ایده های نو است با این وجود باید به دنبال خلق ایده های نو ‌باشیم و سرمایه هایمان را تبدیل به ثروت کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام یادآور شد: باید دانشجویان و حتی دانش آموزان بعد از فراغت از تحصیل دغدغه اشتغال و کاریابی نداشته باشند و با مهارت هایی که در طول تحصیل فرا گرفته اند پس از اتمام درس با سهولت وارد بازار کار شده و به ایجاد کسب و کار بپردازند.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام نیز در این همایش اظهار کرد: توسعه پایدار و اشتغال سودآور نیازمند تقویت بخش خصوصی و حمایت از طرح های نوین مبتنی بر علوم و فنون روز است و افراد خلاق و ایده پرداز باید به دانش روز مسلط باشند.

روح الله سلیمانی، افزود: رمز موفقیت کشورهای دارای اقتصاد قدرتمند اعتماد و حمایت دولت نسبت به بخش خصوصی و تلاش برای اجرای طرح های نوین سوداور است و به واقع اقتصاد دولتی شکننده و ضعیف است.

وی، تاکید کرد: ایده های مبنی بر علوم دانش بنیان و خلاقانه و پیاده سازی این طرح ها به واقع نوعی از اقتصاد مقاومتی و استفاده بهینه از فکر و امکانات در مسیر درست است.

سلیمانی با بیان اینکه نباید فرصت ها را از دست داد، خاطرنشان کرد: باید از پیشرفت علم و فناوری در ایجاد ایده های نو و جدید بهره گیری کرد و ذهن پویا و کنجکاو جوانان در این راه می تواند زمینه ساز بروز انواع پروژه های مبتکرانه و استغال زا باشد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار