مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی ایلام خبر داد ؛
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان ایلام:هفته دولت 18 پروژه بزرگ با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد 400 میلیون تومان با محوریت اجرای در 80 روستا با جمعیت پوششی 30 هزار نفر افتتاح یا گلنگ زنی می شود.
کد خبر: ۷۷۳۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ 19 August 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ نورالله تیموری در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: ۹۸.۵ درصد جمعیت روستایی استان از خدمات آب و فاضلاب روستایی استان برخوردار بوده که در این زمینه استان ایلام رتبه اول کشور را ازنظر میزان جمعیت تحت پوشش خدمات دارد.

و ی با اشاره به اینکه  هم‌اکنون 580 روستا با جمعیتی بالغ‌بر 177 هزار نفر در استان ایلام وجود داردافزود:  از این میزان 493 روستا با جمعیتی حدود 170 هزار نفر، تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب روستایی در استان قرار دارند.

تیموری بیان داشت : بر این اساس 98.5 درصد جمعیت روستایی استان از خدمات آب و فاضلاب روستایی استان برخوردار بوده که در این زمینه استان ایلام رتبه اول کشور را ازنظر میزان جمعیت تحت پوشش خدمات دارد.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان ایلام، بابیان اینکه شاخص بهره‌مندی از خدمات آب و فاضلاب روستایی هر چه بالاتر باشد نشان‌دهنده میزان برخورداری و کیفیت بالای این خدمات است، گفت: متوسط این شاخص در کشور 70 درصد است که در استان ایلام هم‌اکنون این میزان به نزدیک 80 درصد افزایش‌یافته است.

تیموری، با اشاره به جذب 190 میلیارد تومان اعتبارات ملی برای توسعه شبکه‌های آب روستایی و تأمین آب شرب بهداشتی برای مناطق روستایی استان، یادآور شد: درگذشته جذب اعتبارات ملی بسیار اندک بوده است و این در حالی است که هم‌اکنون به‌طور متوسط تا 60 میلیارد تومان اعتبارات ملی برای ارائه خدمات آب شرب به روستائیان در ایلام جذب می‌شود.

وی، بابیان اینکه 3 طرح بزرگ فاضلاب در استان اجراشده است، یادآور شد: طی سال گذشته حدود 20 میلیارد تومان در این راستا جذب‌شده و طرح فاضلاب در تعدادی از روستاهایی استان در حال اجراست و تلاش می‌شود که در سال جاری نیز طرح فاضلاب روستایی در مناطق مختلف این استان اجرا شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان ایلام، با اشاره به اینکه در سال 93 حدود 125 روستا به‌صورت سیار و با تانکر آب‌رسانی می‌شده است، ابراز کرد: هم‌اکنون با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، حمایت‌های مقامات استانی و وزارت نیرو و تلاش مجموعه همکاران، تنها 30 روستا در استان به‌صورت سیار آب‌رسانی می‌شود و مابقی روستاهای استان از آب سالم و پایدار بهداشتی برخوردار هستند.

تیموری یادآور شد: قیمت تمام‌شده آب مصرفی در روستاهای استان با توجه به توپوگرافی، شرایط جغرافیایی استان و شیب تند و جنس سنگی زمین هر مترمکعب در حدود 2 هزار و 400 تومان است اما در تعرفه مشترکین و بر اساس قیمت مصوب مجلس شورای اسلامی، شورای اقتصاد و هیئت دولت 290 تومان است که در این میان دولت حدود 2100 تومان بابت آب‌رسانی به مناطق روستایی متضرر می‌شود.

وی بابیان اینکه هدف دولت از ارائه خدمات در روستاها، توسعه پایدار در روستاها و مهاجرت معکوس از شهرها به روستاهاست، خاطرنشان کرد: از سال 94 تاکنون 7 هزار مشترک با 35 هزار نفر جمعیت به تعداد مشترکین این شرکت در استان اضافه‌شده که نشان‌دهنده مهاجرت معکوس از شهر به روستاهای استان به دلیل ارائه خدمات دولت در بحث تأمین آب به روستاه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار