مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام؛
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت:طرح احداث فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام از سوی شرکت ملی گاز ایران به شرکت مهندسی و توسعه گاز ابلاغ شده و قرار است در آینده نزدیک احداث شود.
کد خبر: ۷۷۳۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵ 20 August 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛شهریار داری پور افزود: با راه اندازی این فاز خوراک دریافتی پالایشگاه از ۶.۸ به ۱۰.۲ میلیون مترمکعب و تولید محصولات پنجگانه به میزان ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد این شرکت در سال گذشته و اهم برنامه های سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته این شرکت ۶۰ درصد خریدهای خود را از محل محصولات تولید داخل کشور تامین کرد که نه تنها تاثیر فراوانی در حمایت از کالای ایرانی داشت، بلکه گام مهمی در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی بوده است .

داری پور از تامین ۶۰ درصدی کالاهای مورد نیاز این پالایشگاه از تولید کنندگان داخلی خبر داد و گفت: سال گذشته از ۲۵۰ میلیارد ریال کالای مورد نیاز خریداری شده این شرکت، حدود ۶۰ درصد آن از تولید کنندگان داخلی تامین شده است.

وی پوریادآور شد: پالایشگاه گاز ایلام پارسال وضعیت مطلوبی را در بخش‌های مختلف تولید، تعالی، انضباط مالی، سلامت اداری، پژوهش و غیره تجربه کرد به نحوی که در بخش تولید نسبت به دو سال قبل بیشترین پایداری و تحقق تولید را داشت.

وی گفت: پارسال این شرکت موفق به دریافت تقدیرنامه پنج ستاره سرآمدی و تعالی از شرکت ملی گاز، رتبه دوم سلامت اداری و رتبه اول پژوهش در بین پالایشگاه های گاز کشور و همچنین در انضباط مالی موفق به کسب امتیاز مطلوب در صورتحساب های مالی حسابرسی شده است .

وی با اشاره به اینکه در این شرکت پنج محصول گاز شهری، اتان،گاز مایع خام، میعانات گازی و گوگرد تولید می‌شود، توضیح داد: از این تعداد محصول تولیدی سه محصول اتان، گاز مایع خام و میعانات گازی خوراک پتروشیمی ایلام است که تا راه اندازی کامل این شرکت به سایر مبادی مصرف ارسال می شود.

وی افزود: در حال حاضر این محصولات با سختی فراوان به دیگر مبادی مصرف در سطح کشور ارسال می‌شوند، همچنین گوگرد پاستیلی از دیگر محصولات پالایشگاه است که سال گذشته نیمی از ۶۰ هزار تن تولیدی به مصرف شرکت های داخل و نیم دیگر نیز به خارج از کشور صادر شده است.

وی یادآور شد: در سال جاری برنامه‌هایی برای فروش برخط و اینترنتی گوگرد در دست اقدام است که با تحقق آن، فروش این محصول با تسهیل بیشتری برای خریداران همراه خواهد بود.

مدیر عامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: در مورد دستیابی به استانداردهای زیست محیطی در سال‌های گذشته اقدامات و پروژه‌های مهم در این شرکت از جمله احداث تصفیه خانه پساب صنعتی، حذف چاله سوزان، جنگل‌کاری فضای سبز پالایشگاه چند برابر استاندارد، اجرای مدیریت پسماند، احداث جایگاه تفکیک پسماند، تحویل پسماندهای ویژه به شرکت های مورد تایید سازمان محیط زیست و غیره انجام شده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر نیز برنامه‌هایی از جمله نصب و راه اندازی لجن سوز واحد تصفیه خانه پساب، غنی سازی جنگل‌های محدوده پالایشگاه، پروژه مدیریت چرخه آب و پساب و غیره در دست اقدام می باشد که همگی نشان از توجه و اهمیت دادن به استانداردهای محیط زیستی در پالایشگاه گاز ایلام است

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: بیشترین میزان گاز تصفیه شده تحویلی به خط سراسری در سال گذشته به نسبت سه سال اخیر و نیز بالاترین میزان فروش گاز مایع خام در سال گذشته در قیاس با سال های قبل، پایداری تولید در واحدهای بازیافت گوگرد با تولید یکی از خالص ترین گوگردهای کشور و نیز پایداری تولید و فروش میعانات گازی، نتیجه تلاش شبانه روزی همکاران این شرکت است.

داری پور افزود: پالایشگاه گاز ایلام اهداف استراتژیک خود را هم ‌راستا با اهداف شرکت ملی گاز ایران تعیین کرده و به همین منظور در این شرکت چشم انداز افق سال ۱۴۰۴ با عنوان شرکت سرآمد پالایش گاز کشور در دسترسی به پنج هدف کلان در حوزه‌های تولید، پژوهش،HSE ، تعالی سازمانی و بهره‌وری تدوین شده است.

وی گفت: برای رسیدن به چشم انداز شرکت، اهداف استراتژیک ۲۴ گانه‌ای تعریف شده که برای رسیدن به این هدف در هر یک از واحدهای شرکت نیز اقدامات و پروژه‌های شفافی ترسیم شده است که به صورت مستمر مورد پایش و ارزیابی قرار می‌گیرند تا از روند انجام و پیشرفت آنها اطمینان حاصل شود.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام افزود: در صنایع نفت و گاز به واسطه وجود خطرات و پتانسیل حوادث، رعایت ایمنی در کلیه فعالیت‌ها یکی از ارکان مهم انجام کار است، در این شرکت بصورت مستمر برای کلیه پرسنل اعم از رسمی و پیمانکاری دوره های آموزشی ایمنی برگزار می شود و در کنار آن پرسنل واحدHSE با برنامه ریزی و انجام فعالیت‌های مدون، موفق به حداقل رساندن حوادث در طی چند سال گذشته شده اند./ع

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار