کدام رسانه در جهان برنامه‌ای را که مزیت نسبی‌ اوست تعطیل می‌کند؟ برنامه‌ای که حتی مخالفین جدی جمهوری اسلامی را هم دوشنبه شب‌ها پای تلویزیون جمهوری اسلامی می‌نشاند.
کد خبر: ۷۷۴۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰ 25 August 2019

عصر جدید به پایان رسید اما به نظر می‌رسد که «عصرجدید»ی برای حامیان مدیر جوان  شبکه سه‌ در فضای مجازی بوجود آمده است. آنها برنامه خوب احسان علیخانی را چماقی کرده‌اند و بر سر عادل فردوسی‌پور و برنامه نود می‌‌کوبند.

آنها از محبوبیت عصر جدید می‌گویند و رای بی‌سابقه‌ی شش و نیم میلیونی به «فاطمه عبادی». دوستان به صورت ناخواسته به نکته‌ای اشاره می‌کنند که چندان به نفع خودشان نیست.

آنها به محبوبیت عادل فردوسی پوراعتراف کردند و حالا به خود می‌بالند که برنامه محبوب‌تر از نود هم پیدا شد. واقعا اگر دوستان می‌دانند که نود محبوب است و مردم مجری آن را دوست دارند چرا آن را تعطیل کردند؟

«عصرجدید» چماقی برای زدن «نود»

کدام رسانه در جهان برنامه‌ای را که مزیت نسبی‌ اوست تعطیل می‌کند؟ برنامه‌ای که حتی مخالفین جدی جمهوری اسلامی را هم دوشنبه شب‌ها پای تلویزیون جمهوری اسلامی می‌نشاند.

جالب است که یک برنامه محبوب را تعطیل کردند و به محبوبیت برنامه دیگر می‌بالند.

نکته قابل توجه این است که دوستان فراموش کرده‌اند مردم در تمام این سال‌ها برای پیامک‌هایی که به نود می‌دادند، پول پرداخت می‌کردند ولی در عصر جدید رایگان رای می‌دادند.

نود برنامه‌ای مخصوص فوتبال  بود و عصر جدید مخصوص استعدادها و این یعنی جنس دو برنامه و مقایسه آن باهم اشتباه است. در عصر جدید زنان نقش بسیار مهمی داشتند. بسیاری از بانوان ایرانی در سنین مختلف در این برنامه مشارکت داشتند و این در حالی است که بسیاری از بینندگان نود مردان عاشق فوتبال بودند.

عصر جدید یک تصمیم خوب در تلویزیون بود و قطعا باید از آن حمایت کرد. برنامه‌ای که در آن معلوم شد موفقیت تنها در درس و دانشگاه خلاصه نمی‌شود و یکی مثل محمد زارع با حرکات آکروباتیک هم می‌تواند نام خود را بر سرزبان‌ها بیندازد و تبدیل به یک سلبریتی شود.

رفتار اشتباه اما این است که با چماق کردن عصر جدید برای تخریب عادل کاری کنیم که طرفداران پروپاقرص نود، مقابل این برنامه خوب بایستند و بگویند عصر جدید را راه انداختند تا عادل را بزنند.

به ویژه اینکه برنامه فوتبال برتر با اجرای محمد میثاقی به هیچ وجه نتوانست جای عادل را در تلویزیون پر کند.

این رفتار می‌تواند زمینه ریزش مخاطبان عصر جدید را فراهم کند و این یک هشدار جدی برای احسان علیخانی است. او باید بدانند برخی در حال سو استفاده از برنامه‌ی او برای کسب مشروعیت هستند.

از تلویزیون و مدیران انتظار می‌رود از برنامه‌های محبوب تلویزیون حمایت کنند و دست آنها را برای ساختن و اجرای ایده‌های جذاب باز بگذارند. فضای رسانه، فضای رقابت است.

بله در دهه 60 و 70 تلویزیون به دلیل نبود رقیب جدی یکه تازی می‌کرد اما حالا با گسترش فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای اگر تلویزیون خود را به روز نکند از قافله رقابت جا خواهد ماند.

 تلویزیون ایران در شرایط فعلی، هم  به احسان علیخانی نیاز دارد هم عادل فردوسی‌پور و هم رامبد جوان و مهران مدیری. صداوسیما باید برای همه آنهایی که می‌توانند مردم را پای جعبه جادو بنشانند، فرش قرمز بگستراند./ح

 

عصر ایران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار