معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان ایلام‌:
معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان ایلام‌گفت: برآورد آماری در فرماندهی انتظامی استان ایلام نشان می‌دهد هر ساله آمار و ارقام جرایم در ماه محرم تا حد بسیاری کاهش می‌یابد و این امر ناشی از اثرگذاری این ماه در درون انسان‌ها است.
کد خبر: ۷۷۸۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷ 07 September 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ فرزاد یاسمی عنوان کرد: برآورد آماری در فرماندهی انتظامی استان ایلام نشان می‌دهد هر ساله آمار و ارقام جرایم در ماه محرم تا حد بسیاری کاهش می‌یابد و این امر ناشی از اثرگذاری این ماه در درون انسان‌ها است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان ایلام‌گفت: جرم در دهه اول ماه محرم به دلیل اعتقادات مذهبی کاهش یافته و این امر تنها به دلیل آن است که فضای محرم فرصت مناسبی را برای جوانان فراهم می‌کند تا در حد امکان از گناه و اعمال خلاف دور شوند و خود را به پروردگار نزدیکتر کنند.

یاسمی با اشاره به اینکه محرم موجب وفاق اجتماعی در جامعه می‌شود افزود: همگرایی مردم و جوانان در ایام محرم در تکیه‌ها و حسینیه‌ها نیز نوعی وفاق اجتماعی است که این نوع رفتار درکشور ما در کمتر نقطه ای از جهان دیده می شود.

وی در ادامه با یادآوری نکاتی در ارتباط با ماه محرم و ایام عزاداری خاطرنشان کرد: توجه هیئت‌ها و دسته جات عزاداری به رعایت موارد اعلامی مانندساعت ایام عزاداری تا ساعت یازده شب ، پرهیز از  نوشتن شعار‌های سخیف روی خودروها و نصب تمثال و شمایل ائمه اطهار(ع) بر در هیئت‌ها ، موجب اشاعه نوعی معروف است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان ایلام‌ گفت: گل مالی کردن ماشین‌ها در ایام محرم باید  به نحوی باشد که درون و پلاک خودرو برای مامورین انتظامی قابل رویت باشد لذا رانندگان از گل مالی نمودن خودروی خود به طور کامل خودداری کنند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان ایلام با بیان پلیس در خدمتگزاری به عزاداران حسینی ماه محرم افتخار خادمی را دارد گفت: بزه‌های اجتماعی در ماه محرم کاهش چشمگیری دارند و اگر بشود فرهنگ عاشورایی را در جامعه احیاء کنیم در کاهش آسیب‌ها و بزه‌های اجتماعی موفق‌تر از همیشه هستیم./ح

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار