امام جمعه شهرستان چرداول ؛
امام جمعه شهرستان چرداول با بیان اینکه هیچ عبادتی در معنا ، مفهوم، پاکی و زیبایی به پای نماز نمی‌رسد، افزود: اصل و اساس قیام امام حسین(ع) نیز احیای دین، نماز اول وقت ، امر به معروف و نهی از منکر و سیره و سنت پیامبر (ص) بود که نمایشی از این فرایض الهی را در رفتار امام حسین(ع) در روز عاشورا همه دیدند.
کد خبر: ۷۷۹۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴ 10 September 2019

به گزارش تابناک ایلام، حجت الاسلام احمد امرایی در خطبه های نماز روز عاشورا در بین نمازگزاران چرداولی اظهار داشت: اقامه نماز ظهر در آن شرایط خاص و بحرانی روز عاشورا و هجوم ناجوانمردانه یزیدیان به سوی امام حسین (ع) و یارانش نشان از اهمیت و جایگاه این فریضه در میان سایر فرائض دینی است.

 

وی با بیان اینکه هیچ عبادتی در معنا ، مفهوم، پاکی و زیبایی به پای نماز نمی‌رسد، افزود: اصل و اساس قیام امام حسین(ع) نیز احیای دین، نماز اول وقت ، امر به معروف و نهی از منکر و سیره و سنت پیامبر (ص) بود که نمایشی از این فرایض الهی را در رفتار امام حسین(ع) در روز عاشورا همه دیدند.

 

امام جمعه چرداول تاکید کرد: در بین احکام اسلام نماز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به هیچ‌وجه نمی‌توان آن را ترک کرد پس امت اسلامی همواره به اقامه نماز اول وقت و به جماعت اهتمام داشته باشند.

 

حجت الاسلام امرایی یادآور شد: با توجه به اینکه نماز فریضه واجب و حتمی الهی است و مقدم بر عزاداری هاست باید نماز اول وقت را ادا کرده و نسبت به انجام آن اهتمام جدی داشت.

 

وی با ذکر این نکته که مهمترین اهداف امامان(ع) در تمام لحظات زندگی، تاکید و توجه دادنِ عملی به اهمیت مسائل شرعی است، و هیچ فعلی آنها را از این وظیفه و هدف باز نمی داشت، اضافه کرد: در ظهر عاشورا نیز هنگامی که «ابوثُمامه» وقت نماز ظهر را به امام(ع) یادآوری کرد، امام حسین(ع) از کار او راضی شدند و برای او دعا کرده و فرمودند: «نماز را برای ما یادآور شدی، خداوند تو را از نمازگزاران قرار دهد.

 

امرایی همچنین بیان کرد: امام حسین(ع) در روز عاشورا در میدان نبرد نماز ظهر را در اول وقت اقامه گردند تا در تاریخ ثبت شود که پایبندی آن حضرت به دین به اندازه ای بود که در میدان نبرد هم نماز را فراموش نکرده و به تأخیر نیانداخت.

 

وی افزودد: پیام دیگر نماز روز عاشورا این بود که دشمنان نتوانند او و اهل بیتش را به بی دینی یا خارج شدن از جمع مسلمانان متهم سازند و به همین جهت در زیارت عاشورا، بر ایمان و اقامه نماز توسط آن حضرت تأکید می‌ شود.

 

امام جمعه چرداول گفت: باید درس های مهم قیام امام حسین علیه السلام همچون ایثار، قیام در راه حق، مقاومت در برابر استکبار، نماز اول وقت و امر به معروف و نهی از منکر را بصورت واقعی در زندگی خود جاری و ساری سازیم./ع

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار