فوری:
دونالپ ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در حساب توئیتر اعلام کرداز «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید خواسته از سمتش استعفا کند.
کد خبر: ۷۷۹۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۷ 10 September 2019

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ساعتی پیش اعلام کرد از «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید خواسته از سمتش استعفا کند. بولتون سومین مشاور امنیت ملی دولت ترامپ است که از کار برکنار می‌شود. ایالات متحده در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ با چالش‌های فراوانی در حوزه سیاست خارجی مواجه است. عدم موفقیت در مذاکره با کره شمالی و طالبان و همچنین تلاش‌های نافرجام در خصوص مذاکره با ایران از مهم‌ترین چالش هایی است که منجر به برکناری جان بولتون شده است.

ترامپ جان بولتون را اخراج کرد

به گزارش تابناک، دونالد ترامپ ساعتی پیش در حساب توئیتری‌اش نوشت: «شب گذشته به جان بولتون اطلاع دادم که دیگر در کاخ سفید به خدمات او نیاز نیست. من و همین‌طور برخی از افراد دیگر در دولت با بعضی از پیشنهادهای او به شدت مخالف بودیم، بنابراین از جان خواستم استعفایش را تقدیم کند که او صبح امروز این کار را کرد. از جان بابت خدماتش بسیار متشکرم. هفته آینده مشاور امنیت ملی جدیدی معرفی خواهم کرد.»

ترامپ «جان بولتون» را اخراج کرد

 

جان بولتون هم لحظاتی بعد از این خبر در حساب توئیترش به ماجرای استعفایش واکنش نشان داد. او در توئیترش نوشت: «من دیشب پیشنهاد استعفا دادم و رئیس‌جمهور ترامپ گفت فردا درباره آن صحبت کنیم.»

خبر برکناری بولتون درست دو ساعت پیش برگزاری کنفرانس مطبوعاتی بولتون، با مایک پمپئو و استیو منوچین توسط ترامپ اعلام شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار