خبری که حوزه جنوبی استان ایلام را خوشحال کرد؛
این پروژه اعظیم که مهمترین پروژه راه سازی استان ایلام لقب گرفته در سال ۱۳۸۹ کلنگ زنی و در اول مهر سال ۹۲ اولین انفجار صورت گرفت و بالاخره در ۱۵ شهریور ۹۸ با دستان نیروی بومی منطقه بازگشایی شد.
کد خبر: ۷۷۹۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰ 11 September 2019

تابناک ایلام، بهروز مردانی :: بدون شک تونل کبیرکوه مهمترین و طولانی ترین تول غرب کشور با بیش از ۶۰۰۰ متر طول کوریدوری است که شمال و غرب کشور را به جنوب وصل، شهرستان آبدانان را از بن بست جغرافیایی خارج، حلقه اتصال سه شهرستان حوزه جنوبی و نیز دروازه اعتبات عالیات محسوب می شود.

این پروژه اعظیم که مهمترین پروژه راه سازی استان ایلام لقب گرفته در سال ۱۳۸۹ کلنگ زنی و در اول مهر سال ۹۲ اولین انفجار صورت گرفت و بالاخره در ۱۵ شهریور ۹۸ با دستان نیروی بومی منطقه بازگشایی شد.

این خبر مسرت بخش موجی از خوشحالی همراه با تردید در اینکه نکند پروژه از ردیف ملی خارج و متوقف و سرعت روند کار بدین منوال نباشد مردم منطقه را فراگرفت. معاون عمرانی استاندار ایلام در این باره میگوید تونل کبیرکوه یکی از مطالبات بحق مردم منطقه است که حلقه اتصال شبکه راه شمال به جنوب و نیز قرارگرفتن درمسیر تردد زوار اربعین اهمیت این پروژه را دوچندان کرده تا در آینده شاهد اثر بخشی اقتصادی این پروژه کلیدی استان باشیم.

احمد کرمی اظهار میدارد رکورد حفاری تونل کبیرکوه در کشور بی نظیر بوده بطوریکه باهمت وتلاش پیمانکاران محلی حفاری آن درسریع ترین زمان ممکن به پایان رسید. وی خاطرنشان می کند طی دوسال گذشته علیرغم شرایط سخت اقتصادی و تحریمها با پیگیریهای گسترده ومستمر استاندار باعالی ترین مقامات کشور از جمله ریاست جمهور ومعاونین ایشان ، وزیر راه وشهرسازی جهت تامین مطالبات پروژه رایزنی و مبلغ ۱۳ میلیارد تومان در راستای تحقق این مهم اختصاص داده  تا هم اکنون بتوانیم شاهد اتمام حفاری تونل های متعدد این پروژه عظیم با مجموع ۱۲ تونل به طول بیش از ۶۵۰۰متر که بزرگترین تونل آن ۴۷۲۰متر است باشیم.

این مقام مسئول که بیشترین مسئولیت در روند اجرایی این پروژه داشته تصریح میکند بزودی با حضور مسئولین عالی کشور  بازگشایی رسمی تونل انجام و تاکید می کند این پروژه ملی بوده و پیش بینی می شود با سرعت هرچه تمام کار تکمیل آن یعنی کف برداری ، لاین گذاری و سیستم تهویه و روشنایی با پیشرفته ترین تجهیزات انجام و در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

کرمی در پایان از همه عزیزانی که در تحقق این وعده به حق مردم منطقه  یاریگر بوده اند بخصوص استاندار ایلام ،وزیر راه و شهرسازی و معاونین وی نمایندگان ادوار گذشته وحال مجلس ،ائمه معزز جمعه وفرمانداران ادوار وحال شهرستانهای آبدانان ودره شهر ،مدیران کل راه وشهرسازی استان ومسئولین شهرستانهای آبدانان ودره شهر ، بانک هایی که در اعطای تسهیلات به پروژه کمک کردند، پیمانکاران کوشای پروژه که از جان ومال خود گذشتند ، مشاورین وناظرین وپرسنل زحمت کش اجرایی ، اصحاب رسانه شهرستانها واستان و از همه مهمتر پیگیریهای مستمر مردم منطقه تقدیر وتشکر به عمل می آورد. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار