معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان ایلام ؛
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان ایلام گفت:هم‌اکنون ۱۲۰ کارگاه با ۳۳ رشته صنایع‌دستی در استان ایلام فعالیت دارند که بخش مهمی از نیروهای جویای کار به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در این حوزه فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۷۷۹۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵ 13 September 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛نورالدین محسنی گفت: هم‌اکنون ۱۲۰ کارگاه  با ۳۳ رشته صنایع‌دستی در استان ایلام فعالیت دارند که بخش مهمی از نیروهای جویای کار به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در این حوزه فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در سه ماهه ‌نخست‌امسال محصولات مختلف صنایع دستی به ارزش بیش از ۶ میلیون دلار از مرز بین المللی مهران به کشور عراق  صادر شده است که گلیم نقش برجسته  جاجیم و نمد ازمهمترین  اقلام صادراتی به این کشور بوده است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ایلام تصریح کرد: عمده این صادرات در رشته‌های البسه محلی، گلیم، در رشته‌های گلیم‌بافی، تولیدات چرمی، تولیدات نمدی دست‌دوز، نقاشی روی سفال، آینه‌کاری سنتی و گیوه‌بافی است.

وی بیان کرد: همچنی طی سه ماهه نخست امسال ۳۰ متقاضی مشاغل خانگی این استان در حوزه صنایع‌دستی تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت کردند.

محسنی خاطرنشان کرد: این تسهیلات به افرادی که در یکی از رشته‌های مصوب صنایع‌دستی به صورت انفرادی در منزل فعالیت دارند و دارای مجوز پروانه تولید انفرادی از اداره‌کل هستند، پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: کسب و کار خانگی صنایع‌دستی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد است و قابلیت انجام کسب و کار در منزل ضمن ایجاد مزایای شغلی باعث ایجاد توازن بین مسوولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه‌های مربوط به خرید، رهن، اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب می‌شود./ع

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار