رییس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: رانندگانی که قصد فعالیت به عنوان سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان را دارند باید در سامانه کشوری سپند ثبت نام کرده باشند.
کد خبر: ۷۷۹۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵ 14 September 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت رشیدی اظهار داشت : فعالیت به عنوان سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان باید توسط شرکت های حمل و نقل عمومی که از سازمان حمل و نقل شهرداری برای یکسال تحصیلی مجوز فعالیت گرفته اند، انجام شود.

وی ادامه داد: این شرکت ها ابتدا به آموزش و پرورش معرفی و سپس از طریق این اداره کل به مدارس معرفی تا برای حمل و نقل دانش آموزان استفاده و فعالیت کنند.

وی اظهار کرد: بکارگیری سرویس هایی که در این سامانه ثبت نام نکرده و مورد تایید سازمان حمل و نقل نباشند از سوی مدارس برای ایاب و ذهاب دانش آموزان در مهرماه امسال با عنوان آزاد بر اعم از مدارس دولتی و غیر انتفاعی ممنوع خواهد بود.

رشیدی گفت: تعیین نرخ سرویس های ایاب و ذهاب دانش آموزی بر اساس کارگروه ماده ۱۸ متشکل از نماینده آموزش و پرورش، پلیس راهور، انجمن اولیا، شهرداری (در مناطق روستایی دهیاری ها)، نماینده فرمانداری، سازمان حمل و نقل و نماینده مدیران مدارس انجام می شود.

وی با بیان اینکه ریاست این کارگروه را آموزش و پرورش و دبیری آنرا نماینده شهرداری (در روستاها دهیاری) بر عهده دارد، گفت: اعضا این کارگروه نرخ پیشنهادی خود را برای سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان به شورای شهر پیشنهاد می دهند که پس از تصویب این شورا برای اجرا در ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها به فرمانداری ها ابلاغ می شود.

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام یادآور شد: این کارگروه برای تعیین نرخ سرویس های ایاب و ذهاب دانش آموزی تاکنون در شماری از شهرستان های استان تشکیل شده است.

به گفته وی، پارسال بیش از ۱۰ هزار دانش آموز در مناطق شهری و روستایی استان از سرویس مدارس استفاده کرده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار