مدیر جهاد کشاورزی ری گفت: برداشت پسته از ۹۰۰ هکتار از باغات این شهرستان آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود ۵۵۰ تُن از این محصول برداشت شود که نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش تولید دارد.
کد خبر: ۷۷۹۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹ 14 September 2019

برداشت پسته از باغات شهرستان ری آغاز شد

به گزارش تابناک تهران، محمد عباسی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: هم اکنون ۹۰۰ هکتار از باغات شهرستان ری به کشت پسته اختصاص دارد که به دلیل نوپا بودن این محصول فقط از ۳۰۰ هکتار آن پسته برداشت می‌شود.

وی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود امسال ۵۵۰ تن پسته خشک از باغات پسته این منطقه برداشت شود و با توجه به وضعیت خوب آب و هوایی در حدود ۳۰ درصد افزایش تولید پسته خواهیم داشت.

عباسی افزود: برداشت این محصول در سال گذشته به دلیل سرمازدگی بهاره و قرار داشتن در سال ناباروری پسته با کاهش چشمگیری همراه بود ولی امسال خوشبختانه هم سال باروری پسته است و هم شاهد بارندگی خوب و شیوع کمتر آفات پسته بودیم.

وی با اشاره به اینکه باغات پسته در زمان پیک تولید در هر هکتار تا سه تن محصول می‌دهند، تصریح کرد: کشاورزان شهرستان ری با توجه به وضعیت آب، هوا، خاک و اقلیم منطقه شرایط مناسبی برای توسعه کشت پسته را دارند که باید بعنوان کشت جایگزین از این محصول استفاده شود.

عباسی با بیان اینکه پسته به آب کمتری نیاز دارد و در برابر املاح آب نیز مقاوم است، افزود: کشاورزان شهرستان ری باید تغییر الگوی باغات خود را از میوه‌های سردسیر هسته‌دار مانند سیب، گیلاس و زردآلو به سمت گیاه‌های مقاوم و کم آب مانند انجیر، پسته و انار تغییر دهند.

وی ادامه داد: ایجاد باغات پسته به دلیل قیمت خوب، ارزش افزوده و صرفه اقتصادی این محصول باید از سوی کشاورزان مورد استقبال قرار گیرد، اراضی کشاورزی بخش حسن آباد بیش از سایر نقاط مناسب کشت این محصول با صرفه اقتصادی است.

مدیر جهاد کشاورزی ری به محدودیت‌های آبی منطقه در بخش کشاورزی اشاره کرد و یادآور شد: کشاورزان باید محدودیت‌های کشت محصولات آب بر را به خوبی درک کنند و روش‌های نوین کشاورزی را جایگزین روش‌های سنتی خود نمایند و اقدم به تغییر الگوی کشت کنند.

شهرستان ری با دارا بودن ۲۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران، سالانه در حدود ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی تولید می کند.

این شهرستان دارای رتبه اول در تولید گندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید جو و تخم مرغ در استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار