مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام؛
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: این مسیر که در صورت تامین اعتبار لازم در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد و مسیر شهرستان های چرداول و سیروان به شهرستان های بدره، دره شهر، و آبدانان بیش از ۷۰ کیلومتر کاهش می یابد.
کد خبر: ۷۸۰۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰ 15 September 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  علی اصغر کاظمی در جریان بازدید از این مسیر ارتباطی گفت: پروژه راهسازی قاضی خان به بدره که بین شهرستان های سیروان و بدره قرار دارد ۱۳ کیلومتر طول دارد که هفت کیلومتر آن به انجام رسیده بود.

وی افزود: ۶ کیلومتر باقیمانده با توجه به توپوگرافی منطقه و وجود رودخانه و ارتفاع کوهستانی آن یکی از مسیرهای سخت و پرهزینه استان می باشد که پیمانکار با وجود مطالبات زیاد پای کار بود و هم اکنون با حفاری تونل ۲۰۰ متری و تکمیل پل بزرگ جابر و اتمام حجم عظیم عملیات خاکی این مسیر به مرحله روسازی رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام یادآور شد: این مسیر که در صورت تامین اعتبار لازم در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد مسیر شهرستان های چرداول و سیروان به شهرستان های بدره، دره شهر، و آبدانان بیش از ۷۰ کیلومتر کاهش می یابد.

پروژه راهسازی قاضی خان -بدره با گذشت ۱۴ سال از آغاز ساخت هنوز به بهره برداری نرسیده است، آخرین وعده مسئولان اتمام پروژه در سال جاری است.

جاده حیاتی قاضی خان به بدره یکی از پروژه‌های مهمی است که می‌تواند استان ایلام را از ناحیه شرق که در بن بست کامل قرار گرفته است از وضعیت فعلی خارج کند و استان‌های ایلام، کرمانشاه، لرستان و خوزستان و در آینده‌ نزدیک نیز بزرگراه‌ های کربلای معلی و نجف اشرف را به هم متصل و باعث توسعه همه جانبه استان شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار