رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان ایلام:
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان ایلام با اشاره به پایان اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان این استان گفت: فرصت یک روزه برای نوآموزان جا مانده از این طرح در نظر گرفته خواهد شد.
کد خبر: ۷۸۰۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 15 September 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ سیدمحمد موسوی اظهار داشت: این طرح از اول تیرماه به مدت حدود ۲ ماه در ۱۶ پایگاه سنجش استان برای سنجش حدود ۱۰ هزار نوآموز اجرا شد.

وی با ذکر اینکه همه نوآموزان برای سنجش به این پایگاه ها مراجعه نکردند، افزود: به همین منظور یک روز مشخص در ماه جاری و قبل از بازگشایی مدارس برای سنجش نوآموزان جا مانده از این طرح در نظر گرفته خواهد شد تا همه جامعه هدف مورد نظر زیر پوشش این طرح قرار گیرند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان ایلام ادامه داد: همچنین سنجش نوآموزان پیش دبستانی نیز از نیمه مهرماه در تمامی مراکز پیش دبستانی استان انجام خواهد شد.

موسوی یادآور شد: در اجرای طرح سنجش نوآموزان کلاس اولی دختر و پسر در زمینه‌های بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی در پایگاه‌های عمومی و یک پایگاه تخصصی در تمامی شهرستان‌های استان مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

وی تاکید کرد: این طرح با بکارگیری بیش از ۱۰۰ نفر شامل آزماینده بینایی، آزماینده شنوایی، تحصیلی و مسئول پایگاه و منشی مراقب بهداشت و پزشک اجرا شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان ایلام اضافه کرد: اجرای این طرح در شناخت سلامت روانی و جسمی دانش آموزان و پیشرفت تحصیلی آنان در آینده می‌تواند تأثیر بسزایی داشته باشد.

موسوی هدف از اجرای این طرح را کمک به بهبود کیفی سطح آموزش و یادگیری نو آموزان و همچنین سلامت روانی و جسمانی آنان به منظور استفاده در برنامه ریزی آموزشی و بهداشتی متناسب با استعداد کودکان برشمرد.

به گفته وی، از مجموع بیش از ۶۰۰ دانش آموز استثنایی در استان که در ۲۲ آموزشگاه به تحصیل اشتغال دارند تعدادی در قالب طرح فراگیر بعنوان دانش آموز تلفیقی در مدارس عادی تحصیل می‌کنند.

۹۰ هزار دانش آموز استان ایلام سال تحصیلی گذشته در مقاطع مختلف به تحصیل اشتغال داشتند.

بیش از ۱۳ هزار و ۷۰۰ معلول تاکنون در استان ایلام شناسایی شده‌اند./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار