مدیر جهاد کشاورزی ملکشاهی با اعلام پایان برداشت عسل در این شهرستان گفت: امسال بیش از 50 تن عسل به ارزش اقتصادی 80 میلیارد ریال در این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.
کد خبر: ۷۸۰۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰ 15 September 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ کاظم رستم نژاد اظهار داشت : شهرستان ملکشاهی با اقلیم چهار فصل و مناسب یکی از قطب های تولید عسل مرغوب در استان ایلام است که هر ساله به میزان برداشت و تولید عسل در این شهرستان افزوده می شود .

وی اظهار داشت: بیش از 13هزار کلونی زنبور عسل در این شهرستان وجود دارد که در صورت شرایط جوی مناسب و بارندگی از این میزان می توان تا سقف 90 تن نیز برداشت کرد.

مدیر جهاد کشاورزی ملکشاهی با بیان اینکه امسال نسبت به سال گذشته کاهش تولید داشته ایم یاد آور شد : گرمایی شدید هوا یکی از علل عمده کاهش تولید عسل در این شهرستان است .

وی تاکید کرد: بیش از 250 نفر به طور مستقیم در این شهرستان به تولید عسل فعالیت دارند که با توجه به ظرفیت بالای سرمایه گذاری در این حوزه می تواند تا چند برابر این تعداد نیز زمینه کسب و کار مناسب داشته باشد.

رستم نژاد گفت: یکی از برنامه های آموزشی به زنبور داران در سال جاری تولید ژل رویال از عسل است که به لحاظ اقتصادی دارای بازدهی چند برابر خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی ملکشاهی یکی از مشکلات تولید عسل در این شهرستان را نبود صنایع بسته بندی عنوان کرد و افزود: از سرمایه گذاری در این بخش با ارائه تسهیلات با بهره پایین حمایت می کنیم.

شهرستان 22 هزار نفری ملکشاهی در 35 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد و عسل تولید شده در این شهرستان به لحاظ تنوع آب و هوایی و اقلیم مناسب یکی از پرطرفدارترین عسل ها در استان ایلام است./م
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار