اما امروز انتشار لیست تخصصیص اعتبارات سیل به شهرداری های استان نشان داد که نه تنها نگاه وعده داده شده از سوی معاون محترم عمرانی استاندار لحاظ نشده است بلکه سایه نگاهها وتعلقات قومی ومنطقه ای بر توزیع اعتبارات سیل به شهرداری های استان کاملا احساس می شود .
کد خبر: ۷۸۱۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۳ 18 September 2019

تابناک ایلام ::اواخر ماه گذشته بود که انتشار لیست توزیع اعتبارات اربعین در سطح استان، شیوه توزیع اعتبارات وعدم رعایت برخی مولفه ها نظیر نقش مستقیم مناطقی از استان در برنامه اربعین وعدم رعایت توازن ونگاه عدالت محورانه به تقسیم اعتبارات ،انتقاداتی را در سطح فضای مجازی ورسانه ای استان برانگیخت.

این رسانه هم بدون ملحوظ دانستن هرنوع وابستگی منطقه ای ،با انتشار مطلبی خطاب به معاون عمرانی استاندار به عنوان مسئول توزیع اعتبارات ،بدلیل عدم رعایت عدالت وتوازن منطقه ای در تخصیص اعتبارات اربعین ارایه توضیحاتی را خواستار شد .

بیشتر بخوانید

معاون عمرانی استاندار پاسخ دهند: چرا درتخصیص اعتبارات عمرانی اربعین عدالت وتوازن رعایت نشده است؟

همان موقع ودر واکنش به این مطلب ،معاون عمرانی استاندار ایلام در تماس با این رسانه ،عدم توازن را رد نمود وابراز داشتند که بدلیل تخصیص اعتبارات سیل به گونه ای عمل شده تابه مناطقی که از اعتبارات اربعین کمتر بهره مند شده اند ،در توزیع اعتبارت سیل نگاه بیشتری به آنها معطوف شود.

اما امروز انتشار لیست تخصصیص اعتبارات سیل به شهرداری های استان نشان داد که نه تنها نگاه وعده داده شده از سوی معاون محترم عمرانی استاندار لحاظ نشده ،بلکه سایه نگاهها وتعلقات قومی ومنطقه ای بر توزیع اعتبارات سیل به شهرداری های استان کاملا احساس می شود .

اگر ملاک انتقاد ما در مطلب پیشین در خصوص اعتبارات اربعین،تخصیص اعتبارات بیشتر به مناطق درگیر اربعین نظیر شباب ،ایوان ،چوار ،سیروان وچرداول بود ،اینجا هم ملاک نقد ما به شیوه توزیع اعتبارات سیل همان ملاک ،یعنی توزیع اعتبار به مناطق درگیر سیل سالجاری است ،به معنای دیگر مدیران توزیع کننده اعتبار اگر براساس  همان مولفه مناطق درگیر سیل واربعین مبادرت به توزیع اعتبارات می کردند،هم حق به حقدار می رسد و هم خیر ومصلحتی در آن بود !اما شاهدیم که اینگونه عمل نشده است .

بعنوان مثال به شهرستانی همچون سیروان که کانون تخریبهای ناشی از سیل وبارشهای سالجاری بود و شهرداری تنها شهرآن کماکان درگیر تاثیرات منفی ناشی از سیل قرار دارد تنها 900میلیون تومان اختصاص یافته ،اما این اعتبار برای شهرستانی همچون آبدانان بیش از سه میلیارد تومان در نظر گرفته شده است  ،آیا از این شیوه عمل چیزی جز عدم رعایت توازن وسیطره نگاههای قومی وقبیله ای مستنبط می شود یا خیر ؟!

متاسفانه در سالهای اخیر روند نادرست نگاههای قوم مدارانه در حوزه های مختلف مدیریت اجرایی استان در حال غلبه بر نگاههای معقول وعلمی محور است ،این نگاه بر تمامی شئون مدیریتی استان از شیوه انتصاب مدیران گرفته تا توزیع اعتبارات کاملا سایه افکنده وتصمیمات اتخاذ شده در حوزه های مختلف عمرانی ،اجرایی،سیاسی  وتوزیع اعتبارات از این نگاه غیر علمی و مخرب متاثر شده اند .

استاندار ایلام بعنوان مدیر ارشد استان بهتر از هرکسی در جریان امورات مرتبط با سیل فروردین سالجاری قرار دارند ،ایشان به خوبی مناطق درگیر را می شناسند ،مگر می شود شهرستان همچون سیروان بعنوان کانون این حادثه مقصد سفر تمامی مدیران ارشد کشوری وبازدید کننده ها باشد ،اما در توزیع اعتبار قربانی نگاههای نادرست وغیر اصولی شود !؟

چرا باید مناطقی که فقط در قاب تلویزیون رنگ بارشها وسیل اخیر را دیده اند، دویا سه برابر مناطق درگیر سیل که روستانشینان سیل زده آن کماکان سربار شهرنشینان شده اند از اعتبارات سیل منتفع شوند ؟! آیا از این موضوع بی عدالتی وتبعیض وتفوق نگاههای ناروا به مقوله خدمت رسانی به مردم  جای جای استان معنا ومفهوم نمی شود ؟!

انتظار می رود استاندار ایلام با ورود به موقع به این موضوع در توزیع اعتبارات شهرداری ها تجدید نظر نموده واعتبارات به گونه ای توزیع شوند که لااقل حق به حق دار برسد ،نه اینکه با بهره گیری از شیوه منسوخ قبیله سالارانه ،حقوق مردم زجر کشیده وآسیب دیده  از سیل اخیر تضییع شود!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
اگر تمام ایران رو آب ببره مورموری در امانه! اونوقت اعتبارشو ببینین!!!
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
کاش بررسی می شد که اعتبارات اختصاص یافته به هر شهرستان ، چطور جذب و هزینه شده ؟! مثلا در بخش کشاورزی یکی از شهرستانها ، رئیس اداره حهاد کشاورزی مبلغ 75میلیون تومان بابت خسارت وارد نشده ! برای خودش برآورد و دریافت کرده ، بعد از لو رفتن مطلب و پیگیری نهادهای نظارتی متاسفانه با اعمال نفوذ نماینده مجلس ، موضوع را ماستمالی کردند .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار