آقایان نماینده ! شما عضو کمیسیون مرتبطی هستید که با تکیه بر این ظرفیت می توانستید برای وزیر متعصب چالش ایجاد کنید ، اما اغماض ویا تسامح وتساهل از حد گذشته شماها مانع این کار شده است ،شما می بایست به خاطر کوتاهی وزیر از اجرایی شدن پروسه انتقال دفتر نفت وگازبه ایلام بارها وزیر را به صحن می کشیدید، اما نکردید !واقعا چرا ؟!
کد خبر: ۷۸۴۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳ 01 October 2019

تابناک ایلام ::در استان کوچک 600هزار نفری ایلام ،تاچشم کار می کند مزیت ها وپتانسیل های متنوع اقتصادی از کشاورزی و نفت وگاز و گردشگری تاریخی،طبیعی ،مذهبی و دفاع مقدس گرفته تا بازارچه مرزی ومنطقه وِیژه اقتصادی وهمجواری مرزی واربعین در آن وجود دارد ،اما همچنان این استان از محرومیت رنج برده و مطالبات تلنبار شده فراوانی در آن موج می زند

جوانان تحصیلکرده آن درمیان کلکسیونی از انواع مطالبات رنگارنگ گرفتار شده ونمی دانند در راستای تحقق کدامین مطالبه به حق استانشان فریاد بزنند . از منطقه ویژه ای که این روزها به جهیزیه سیاسیون مبدل شده تا منطقه آزاد تجاری که پرونده اش در کشو نمایندگان مجلس خاک می خورد یا دفتر شرکت نفت منطقه غرب که نفت وتابلو آن به ایلام تعلق گرفته اما بهره اش نصیب دیگران می شود.

بله ،مطالبات زیاد است وهرکدام به فراخور نقشی که درتوسعه همه جانبه استان دارند از اهمیت ویژه ای برای ما ایلامیها برخوردار هستند ،اما حجم ذخایر نفت وگاز استان و لزوم مدیریت بومی آن موضوعی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت ویا بر آن چشم بست. نمیدانیم با وجود حضور دو نماینده استان درکمیسیون انرژی ،حضور دو نماینده اسبق استان در جایگاه های حساس وزارت نفت، چرا این مقوله تاکنون همچنان در سطح یک مطالبه جدی دراستان خودنمایی می کند ،سوالیست که ذهن همه ما را به خود درگیر کرده است.

ماههاست مسئولین وزارت نفت انگار با اعطای یک آبنبات چوبی به دونماینده ایلام،آنان را سرگرم کرده اند ،تازه اینکه با خبری که روز گذشته رییس مجمع نمایندگان کرمانشاه اعلام کرد ،گویا نمایندگان ما مستحق همان یک آبنبات هم نبوده اند؟! چرا که این نماینده مردم کرمانشاه در خبری اعلام کرده که موضوع انتقال دفتر نفت وگاز غرب به ایلام منتفی شده است.

مردم ایلام هنوز از یاد نبرده اند که همین چند ماه قرار بود مردم ما دور میدان نبوت ،محل استقرار ساختمان نفت وگاز غرب در ایلام ،جشن وپایکوبی کنند ! بعدش همان موضوع در سطح انتقال دفتر معاونت عملیات به ایلام تقلیل یافت ،دلخوش به این شدیم که با توجه به حجم ذخایر استان ،معاونت عملیات اصلی ترین وموثرترین بخش این دفتر است .

اما اینک خبر می رسد که وزیر محترم کرمانشاهی حتی همین یک معاونت را حق مردم ایلام نمی داند ،در حالیکه استان ایلام رتبه سوم از حیث نفت وگاز ر ادر کشور دارد و در استان کرمانشاه ،ذخایر تنها منطقه نفت خیز آن یعنی نفت شهر ته کشیده ،بنابراین با این تفاوت حجم ذخایر آیا چمبره زدن بر این دفتر در کرمانشاه ،ظلم به مردم ایلام نیست؟!مسئولین کرمانشاه باید بدانند که نه آنان استان کرمانشاهان هستند ونه ایلام شهرستان پشتکوه! ایلام قیم نمی خواهد چرا که نزدیک به پنج دهه از استقلال آن می گذرد!

شب گذشته جلال میرزایی در گفتگویی با کانال هزار پیشه به کل موضوع منتفی شدن انتقال این دفتر را رد کرده وآن را ناشی از یک بازی تبلیغاتی از سوی نماینده کرمانشاه قلمداد کرده اند ،آقای میرزایی میشود پاسخ دهند ،گیرم که ادعای نماینده کرمانشاه نمایش تبلیغاتی باشد ،اما چرا این دفتر در ایلام مسقر نمی شود؟ مگر مصوبه انتقال ندارید؟! منتظر چه چیزی هستید ؟!

آقایان دکتر امینی و دکتر میرزایی ،روزی که شما به عضویت کمیسیون انرژی درآمدید ،ما آن را فرصتی برای بالفعل شدن ظرفیتهای انرژی استان قلمداد کردیم ،اما در واقع شما هیچ کاری برای استفاده از این مزیت های بسیار بالای اقتصادی در ایلام انجام ندادید چرا ؟! چون لازمه بالفعل سازی این ظرفیت ها استقرا این دفتر درایلام و برنامه ریزی دلسوزانه و فارغ از نگاه وتعصب منطقه ای به ذخایر وپتانسیل های نفتی استان بود .

آقایان نماینده ! شما عضو کمیسیون مرتبطی هستید که با تکیه بر این ظرفیت می توانستید برای وزیر متعصب چالش ایجاد کنید ، اما اغماض ویا تسامح وتساهل از حد گذشته شماها مانع این کار شده است ،شما می بایست به خاطر کوتاهی وزیر برای اجرایی شدن پروسه انتقال دفتر نفت وگازبه ایلام، بارها وزیر را به صحن می کشیدید،او را به سملخ استیضاح می کشاندید، اما نکردید !واقعا چرا ؟!

آقایان نماینده !رک وبی پیرایه عرض کنم ،که میزان توانمندی شما در پیگیری وبه سرانجام رسیدن این پروژه محک زده می شود ! اکر این کار انجام شد یقینا مردم با دیده اغماض بر بسیاری از کوتاهی های شما در حوزه های مختلف خط خواهند کشید ،اما عدم پیگیری این موضوع وعدم تذکر به وزیردر صحن مجلس تداعی کننده نیات دیگری خواهد بود که پرداختن بدان به صلاح ومصلحت شما نخواهد بود .

واما جناب استاندار ! ما همواره برای جنابتان احترام قایل بوده ایم ،کارهای خوب شما را تبیین و بر عملکرد قابل نقد شما نقد داشته ایم ،باور بفرمایید گناه شما دراین عدم تحقق موضوع انتقال دفتر نفت وگاز به ایلام همسنگ با گناه نمایندگان است . سوالی از شما داریم ،چرا شما قدرت لابی ونفوذ خود را مکمل پیگیری های نمایندگان نمی کنید تا این پرونده زودتر به سرانجام برسد ؟! یقینا تحقق ادعای نماینده کرمانشاه برای همه شما مسئولین استان ایلام گران تمام خواهد شد،چرا که مردم نمی پذیرند حقوقشان در سایه تسامح وتساهل مدیرانشان اینگونه پایمال شود !

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار