مدیرکل گمرکات استان ایلام گفت: سفر به کشور عراق با خودروی شخصی از طریق مرز شلمچه و چذابه صورت می‌گیرد و خروج با خودروی شخصی از مرز مهران ممنوع است.
کد خبر: ۷۸۵۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰ 04 October 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛روح‌الله غلامی گفت: براساس تصمیمات ستاد اربعین سفر به کشور عراق با خودروی شخصی از مرز مهران در ایام اربعین ممنوع است.

وی افزود: این تصمیم به سبب سهولت در تردد زائران از مرز  و خدمات‌دهی بیشتر و بهتر به این افراد گرفته شده است.

مدیرکل گمرکات استان تاکید کرد: ستاد اربعین کل کشور خروج موقت سواری و اتوبوس را مرز شلمچه و چذابه تعیین کرده است، از این رو  زائرین جهت عبور به مرز مهران مراجعه نکنند.

وی ادامه داد: گمرک در خصوص پیاده‌روی عظیم اربعین امام حسین(ع) و لزوم ارائه تسهیلات گمرکی به زائران اربعین حسینی بخشنامه مهمی صادر کرده که به شرح ذیل اعلام شده است:

۱_تنظیم اظهارنامه‌های صادراتی بابت محمولات توسط ستاد مرکزی عتبات عالیات(نمایندگی استان متبوع) در گمرکات استانی صورت گیرد.

۲_به‍‌منظور جلوگیری از ازدحام کاری در گمرکات مرزی انجام تشریفات خروج موقت وسائط نقلیه (اعم از پلاک شخصی و عمومی) در گمرکات مراکز استان‌ها انجام شود.

۳_خروج وسائط نقلیه دارای پلاک عمومی تا پایان اربعین صرفا از طریق گمرک مرزی چذابه امکان‌پذیر است.

۴_خروج وسائط نقلیه دارای خروج موقت با پلاک شخصی صرفا از طریق گمرکات مرزی شلمچه و چذابه صورت گیرد.

۵_خروج موقت ناوگان عمومی برای حمل و نقل مسافر علاوه بر رعایت تشریفات جاری گمرکی منوط به اخذ مجوز از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

۶_تشریفات خروج موقت وسایل ضروری همراه موکب‌ها باید در گمرکات مراکز استان‌ها صورت گیرد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار