مدیرکل امور روستایی استانداری ایلام
مدیرکل امور روستایی استانداری ایلام از اختصاص ۲۰۵ میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغالزایی در روستاهای استان خبر داد.
کد خبر: ۷۸۵۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷ 06 October 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ سیدحسینعلی موسوی اظهار داشت: این میزان اعتبار از محل سهم اعتبارات اشتغالزایی و تفاهم نامه فی مابین معاونت روستایی و دفتر مناطق محروم و بنیاد علوی اختصاص یافته است.

وی افزود: با کمک این میزان اعتبار ۳۹ طرح با ظرفیت اشتغالزایی ۴۳ نفر سال گذشته اجرا شد و امسال نیز دولت از محل تسهیلات روستایی نیز برنامه هایی برای ایجاد اشتغال در روستاها دارد.

مدیرکل امور روستایی استانداری ایلام ادامه داد: این دفتر از همه سرمایه گذارانی که قصد اجرای طرح در مناطق روستایی استان ایلام داشته و خواهان ایجاد اشتغال و توسعه روستایی هستند، استقبال می کند.

موسوی با تبریک روز ۱۵ مهر که به نام روز روستا و عشایر نامگذاری شده گفت: این روز یکی از مناسبت های مهم در تقویم کشور است که با هدف تجلیل از خدمات ارزنده کشاورزان بی ادعا و زحمت کش جامعه که نقش مهمی در تولید و خودکفایی کشور دارند، گرامی داشته می شود.

وی روستا را نماد اقتصاد مقاومتی ذکر کرد و گفت: مردم روستا با تکیه بر توانمندیهای محلی و حمایت همه جانبه سعی در تقویت بنیه اقتصادی کشور دارد و علاوه بر تامین مایحتاج زندگی خود در تامین مواد غذایی کشور نیز نقش مهمی دارند.

وی اظهار داشت: بدون شک حمایت از طرح های اشتغالزا و خانگی روستا نقش مهمی در ارزش افزوده و تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای مردم روستا دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که با تداوم حمایت های دولت از روستائیان و عشایر علاوه بر رونق تولید از مهاجرت آنان به شهرها پیشگیری شود تا هم شاهد شکوفایی و رونق تولید در روستاها باشیم و هم از بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی و اقتصادی جلوگیری کنیم.

از مجموع ۵۸۰ هزار نفر جمعیت استان ایلام بر اساس آخرین سرشماری سال ۹۵ بیش از ۱۸۴ هزار نفر در ۶۰۱ روستا زندگی می کنند./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار