معاون اجرایی سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام:
معاون اجرایی سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: اقامتگاه های سپاه در میدان و اردوگاه اربعین برای پذیرش و اسکان زائران اربعین مهیا شده است.
کد خبر: ۷۸۶۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹ 07 October 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ شهریار یوسفی اظهار داشت: اقامتگاه میدان اربعین در محل پایانه مرزی مهران و اردوگاه بعد از پل زائر با ظرفیت ۵۰ هزار نفر در شبانه روز جانمایی شده است.

وی افزود: همچنین موکب ها و ایستگاه های صلواتی بین ۱۵ تا ۴۵ هزار وعده غذا و نوشیدنی بین زائران تقسیم می کنند و نان مورد نیاز زائران پایانه مرزی نیز توسط ۶ نانوایی سیار تامین می شود.

معاون اجرایی سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام در مورد ترابری و حمل و نقل زائران هم یادآور شد: یک هزار خودرو درون و برون شهری وظیفه انتقال زائران را بر عهده خواهند داشت و همچنین در صورت نیاز از خودروهای سنگین باربری و تاکتیکی برای حمل دورن شهری زائران بهره گیری خواهد شد.

یوسفی در مورد فعالیت های فرهنگی سپاه در ایام اربعین نیز تاکید کرد: طول مسیر پل زائر تا پایانه مرزی به طول ۱۴ کیلومتر توسط سپاه استان ایلام با پرچم، بنر و سیستم های صوتی با محتوای عاشورایی آذین بندی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در مقوله بهداشت و درمان یک واحد بیمارستان صحرایی با مشارکت جامعه بسیج پزشکی استان مشتکل از تیم ها و کادر درمانی و پزشکی در میدان اربعین دایر می شود.

معاون اجرایی سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: سپاه استان ایلام به مانند سال های گذشته با حضور در ۶ کمیته در حوزه های اسکان، حمل و نقل، بهداشت و درمان، تغذیه و فرهنگی به زائران خدمات رسانی می کند.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون به طور معمول در این ایام روزانه بیش از ۵۰ هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات می شوند./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار