رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان ایلام:
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان ایلام گفت: در راستای خدمات‌رسانی به زائران اربعین دارو، ملزومات و تجهیزات پزشکی در سطح بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و بهداشتی سطح استان ایلام دپو استراتژیک شد.
کد خبر: ۷۸۶۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 07 October 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان ایلام گفت: در راستای خدمات‌رسانی به زائران اربعین ده‌میلیارد ریال دارو، ملزومات و تجهیزات پزشکی خریداری و در سطح بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و بهداشتی سطح استان ایلام دپو استراتژیک شد.

وی افزود: در ایام اربعین ۴۷ نفر از کارکنان حوزه غذا و دارو در کل استان در برنامه خدمات‌رسانی به زوار کنگره عظیم اربعین حضور فعال دارند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان اظهار کرد: استقرار آزمایشگاه کنترل مواد غذایی در مهران، تهیه لیست دارو و ملزمات پزشکی مورد نیاز داروخانه‌های مستقر در مهران، تامین و آماده سازی محل انبارهای دپوی استراژیک دارو و ملزومات پزشکی و … از مهمترین اقدامات انجام شده معاونت غذا و دارو استان در راستای کنگره عظیم اربعین است.

وی ادامه داد: تهیه ملزومات آزمایشگاهی و راپید تست‌ها جهت آزمایشگاه کنترل مواد غذایی به مبلغ صد میلیون تومان و تامین ملزومات دیالیز برای کلیه بخش‌های دیالیز استان به مبلغ ۶۶۰ میلیون ریال از دیگر برنامه‌های معاونت غذا و دارو در ایام عظیم اربعین است.

کریمیان بیان کرد: تردد جمعیت زائران اربعین حسینی از مرز بین‌المللی مهران فراتر از حد پیش‌بینی‌ است، در جلسات و رایزنی‌هایی که با مسوولان وزارت بهداشت داشته‌ایم تمام ظرفیت‌ها، چالش‌ها و نیازمندی‌های استان در حوزه بهداشت و درمان انعکاس داده شده است.

وی تاکید کرد: زائران از همراه داشتن داروهای مخدر حاوی کدئین، ترامادول، متادون، بوپرونورفین، تنتور اپیوم و… اکیدا خودداری کنید زیرا حمل اینگونه داروها در کشور عراق جرم بوده و مجازات زندان دارد./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار