استاندرا ایلام ؛
استاندار ایلام گفت: تورم در ایلام بالاتر از سایر مناطق کشور است و استان نیازمند اجرای طرح های سرمایه گذاری اقتصادی بیشتری است.
کد خبر: ۷۸۶۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰ 07 October 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی  در نشست با معتمدین و اقشار مختلف استان که با حضور معاون سیاسی وزیر کشور برگزار شد، اظهار داشت: وجود ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، ذخائر نفت و گاز، صادرات کالا، تردد میلیونی زوار اربعین، کانی های غیر فلزی و همچنین وجود مردم غیور و دلاور که هشت سال دفاع مقدس از نظام و کشور در برابر هجوم دشمن دفاع کردند، نقش و اثرگذاری استان را حائز اهمیت می کند.

وی ادامه داد: هرچند در هشت سال دفاع مقدس پس از پیروزی انقلاب به دلیل جنگ و بمباران و قرار داشتن در منطقه مرزی امکان سرمایه گذاری دولت نبود اما اکنون مردم انتظار دارند باتوجه به اینکه زیرساخت های ایلام در ایام اربعین و طول سال به دلیل تردد کامیون های کالا در اختیار کشور است، توسعه زیرساخت ها همچنان ادامه یابد.

استاندار ایلام افزود: اجرای طرح های مختلف راه سازی در مناطق مختلف و سرمایه گذاری قابل توجه وزارت نفت در استان و تلاش برای ایجاد راه آهن از جمله اقدامات دولت در حوزه زیرساخت هاست اما نیاز داریم با توجه به استقبال گسترده مردم برای حضور در اربعین از طریق مرز مهران ، مرز چیلات هرچه سریعتر برای تسهیل و روان سازی این ترددها آماده شود.

سلیمانی دشتکی گفت: با وجود همه داشته ها و پتانسیل ها، استان دارای مسائل و مشکلاتی نظیر بیکاری پنهان، بیکاری فارغ التحصیلان و وجود حدود ۱۰۰ هزار مددجو تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است، هرچند طلاق در استان کم است و خودکشی امسال نسبت به سال قبل ۲۴ درصد کاهش یافته اما این آمار هنوز بالاست که نیازمند توجه بیشتر دولت است.

وی افزود: تورم در ایلام بالاتر از سایر مناطق کشور است و استان نیازمند اجرای طرح های سرمایه گذاری اقتصادی بیشتری است.

استاندار ایلام وجود یک هزار نفر از اقشار مختلف مردم استان در هیات های صلح را بسیار ارزشمند توصیف کرد و افزود: این هیات بازوی توانمند دستگاه قضا و نیروی انتظامی است و با وجود آنها بسیاری از اختلافات حل و فصل می شود.

سلیمانی دشتکی در ادامه بر برگزاری انتخابات پرشور مجلس در استان با حضور همه اقشار و سلایق مختلف تاکید کرد و گفت: بهترین اصل در انتخابات قانونمندی است و نباید اجازه داد کسی از قانون تخطی کند.

وی انتخاب ۲۰ درصد مدیران ارشد و میانی استان از بین زنان را قابل توجه دانست و یادآور شد: باید از ظرفیت بانوان و جوانان توانمند و کارآمد در عرصه های مختلف سیاسی و اداری استفاده شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار