استاندار ایلام؛
استاندار ایلام بابیان اینکه در روز دوشنبه ۱۰۳ هزار و ۵۰۰ زائر اربعین از طریق مرز مهران وارد خاک عراق شده است، گفت: از ساعت ۱۲ شب گذشته تا هفت صبح سه‌شنبه ۴۷ هزار زائر وارد عراق شده است.
کد خبر: ۷۸۶۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 08 October 2019

به گزارش تابناک ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی درباره آخرین وضعیت مرز مهران هم‌زمان با صبح سه‌شنبه، تأکید کرد: روز دوشنبه شاهد ورود ۱۰۳ هزار و ۵۰۰ نفر به خاک عراق بودیم که جمعیت قابل توجهی محسوب می‌شود و با این روند رو به رشد پیش‌بینی می‌شود تا پایان روز سه‌شنبه این میزان به ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار نفر افزایش یابد.

وی بابیان اینکه از ساعت ۱۲ شب گذشته تا هفت صبح سه‌شنبه ۴۷ هزار زائر وارد عراق شده‌اند، تأکید کرد: با روند کنونی پیش‌بینی می‌شود تعداد ورود زائران از مرز مهران به سمت خاک عراق در روزهای پیک تردد به ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار نفر در روز هم برسد.

استاندار ایلام بابیان اینکه امکانات خوبی در طول مسیرها و همچنین مرزها برای زائران تدارک دیده‌شده است، تأکید کرد: در تمام شهرهای استان‌های لرستان، کرمانشاه، خوزستان و ایلام و مسیرهای منتهی به مرزها مردم، بنیادها، ان‌جی‌او ها، سازمان‌ها، نیروهای مسلح و ... موکب‌هایی دایر کرده و به زائران خدمات خوبی ارائه می‌کنند که باید از آنان قدردانی کرد.

سلیمانی دشتکی بابیان اینکه پلیس راهور در استان ایلام تمام راه‌ها را مانیتورینگ و مدیریت می‌کند، تأکید داشت: خوشبختانه تردد درراه‌های استان هم‌اکنون روان است و بدون مشکل خاصی مردم به سمت مرزها حرکت می‌کنند.

وی افزود: عمده مشکل ما درراه‌ها، بروز تصادفات با عامل انسانی است که به جان باختن مسافران متأسفانه منجر می‌شود لذا از همه رانندگان می‌خواهیم درصورتی‌که خستگی و خواب‌آلودگی به سراغشان می‌آید درراه‌ها استراحت کرده و از زیرساخت‌ها و امکانات پذیرایی مسافران و زائران اربعین هم استفاده کنند تا شاهد بروز مخاطرات نباشیم.

استاندار ایلام با بیان اینکه متأسفانه روز گذشته شاهد دو فقره تصادف منجر به فوت در تونل ایوان و مهران بودیم که خستگی و عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه عامل آن‌ها بود، گفت: مجموعه همکاران ما در استان ایلام زیرساخت‌های جاده‌ای را متناسب کرده‌اند اما عوامل انسانی همچنان در جاده‌ها به بروز تصادفات منجر می شوند.

سلیمانی دشتکی در دومین بخش سخنان خود با اشاره به کاپوتاژ خودروها از مهران، تأکید کرد: در مصوبه ستاد اربعین مرزهای خوزستان و کرمانشاه برای کاپوتاژ خودرو تعیین‌شده بود و اصلاً صحبتی از مهران در میان نبود اما با بروز برخی حوادث در داخل کشور عراق ماشین‌هایی که عمدتاً هم‌بار موکب‌ها را همراه داشتند به سمت مرز مهران آمدند و ما به هر صورت با همکاری‌های صورت گرفته توانستیمحدود  سه هزار خودرو را از مرز عبور دهیم.

وی افزود: بحث ممنوعیت تردد خودروها و کاپوتاژ از ۱۵ مهرماه تا دوم آبان ماه برای خودروهای اربعین نیست بلکه برای خودروهای تجاری و تجار است که از آن‌ها خواسته‌ایم به خاطر ازدحام شدید در مرز مهران در این تاریخ‌ها از دیگر مرزهای کشور عملیات ترخیص بار و انتقال محموله‌هایشان را انجام دهند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار