معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام ؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت:توجه به اینکه این بنیاد اکنون در ۶ شهرستان ایلام در حال اجرای طرح های اشتغالزایی خرد است، انتظار می رود با همکاری دستگاه های اجرایی ابتدا اولویت های اشتغال آن مناطق را بر اساس ظرفیت ها ایجاد و سپس با پرداخت تسهیلات طرح های خود را اجرایی کند.
کد خبر: ۷۸۶۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۹ 08 October 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  حیدر نعمتی  در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار داشت: این بنیاد روش های مختلفی برای ایجاد اشتغال فردی، خرد و گروهی در قالب طرح های سها، آسمان و آفتاب در دستور کار خود دارد که در مناطق روستایی کمترتوسعه یافته آنها را اجرا می کند.

وی ادامه داد: البته پیش از این بنیاد در اجرای ۹ طرح صنعتی استان نیز با مشارکت ۴۹ درصدی همکاری داشته بود و تسهیلاتی نیز به آنها پرداخت کرد.

معاون استاندار ایلام افزود: با توجه به اینکه این بنیاد اکنون در ۶ شهرستان ایلام در حال اجرای طرح های اشتغالزایی خرد است، انتظار می رود با همکاری دستگاه های اجرایی ابتدا اولویت های اشتغال آن مناطق را بر اساس ظرفیت ها ایجاد و سپس با پرداخت تسهیلات طرح های خود را اجرایی کند.

نعمتی همچنین از مسئولان بنیاد برکت خواست تا آموزش های لازم پیش از پرداخت تسهیلات را به افراد متقاضی ارایه کنند و طرح های دانش بنیان و فناورانه جدید را نیز مد نظر قرار دهند و سعی در ایجاد اشتغال پایدار برای افراد داشته باشند.

وی ابراز امیدواری کرد از ظرفیت بنیاد برکت در راستای توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق کمتر توسعه یافته استان استفاده تا مشکل بیکاری در این مناطق برطرف شود.

نعمتی همچنین خواستار پیگیری برای رفع اختلاف حساب تسهیلات روستایی ابلاغی و تخصیصی بانک های استان شد و گفت: این رقم حدود ۲۰۰ میلیارد ریال است که باید هرچه سریع تر از طریق مرکز پیگیری شود.

وی در ادامه با توجه به شناور شدن مبلغ ۳۶۰ میلیارد ریال از تسهیلات طرح های حمایتی و نیمه حمایتی درخواست کرد بانک ها با اولویت طرح های حمایتی این میزان تسهیلات را به طرح های معرفی شده نهادهای حمایتی پرداخت کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار