مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: به منظور بهبود کیفی جاده ها و نقش مهمی که در تردد زائران اربعین دارند ۶۰۰ میلیارد ریال در مسیرهای مواصلاتی منتهی به پایانه مرزی مهران و پارکینگ بزرگ برکت هزینه شده است.
کد خبر: ۷۸۶۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۵ 08 October 2019
 

 به گزارش تابناک ایلام  ؛ نوراله دلخواه اظهار داشت: ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط کشی، ۲۵ کیلومتر نیوجرسی و ۶۳ کیلومتر آسفالت در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی مهران انجام شده است.

وی افزود: طی یکسال اخیر ۱۰ هزار قطعه تابلو علائم ایمنی، انتظامی، اخباری و ترافیکی در محورهای مواصلاتی نصب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام یادآور شد: ۱،۵ کیلومتر جاده ترانزیت مهران از نقطه صفر مرزی به داخل خاک عراق آماده بهره برداری شده است.

دلخواه با بیان اینکه مستقل کردن بخش مسافری از اتوبوس های ترانزیتی نیز انجام شده است، گفت: با توجه به افزایش میلیونی زائران نسبت به سال گذشته و ظرفیت محدود اتوبوس سه پس کرانه برای مهران از جمله پس کرانه های اندیمشک و همدان و کرمانشاه تعریف شده است.

وی تاکید کرد: مسافران بصورت چرخشی بین مهران و این شهرها انتقال پیدا می کنند و از آنجا به موطن اصلیشان منتقل می شوند که برای حالت پیک نیز یک هزار و ۹۰۰ اتوبوس برای چرخش انتقال زائران در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام اضافه کرد: پس از احصاء مشکلات اربعین پارسال توانستیم با وجود اعتبارات محدود تغییرات اساسی هم در پایانه برکت و هم در محورهای مواصلاتی مهران به ایلام و تمام محورهای اربعین انجام دهیم.

به گفته دلخواه، با ساماندهی پایانه برکت، این محوطه سکوبندی و جاده ورودی و خروجی پایانه با احداث جاده ای به طول سه و هفت دهم کیلومتر مستقل شده است.

وی اظهار داشت: برای از بین بردن تداخل ترافیکی در مسیر پایانه برکت یک زیرگذر در قسمت غربی پایانه احداث شده و روشنایی داخل پایانه برکت تامین و تابلوهای ال ای دی برای راهنمایی زائران نصب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام یادآور شد: ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در پایانه برکت افزوده شده و ۴۰۰ سرویس بهداشتی دیگر نیز به کل به وضعیت موجود اضافه شد.

دلخواه گفت: هشت هزار متر مربع سایه بان و سیستم مه پاش و خنک کننده در پایانه مرزی و پایانه برکت برای راحتی حال زائران نصب شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار