معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: داروی مورد نیاز ۲۰۰ دستگاه آمبولانس فوریت‌های پزشکی پایگاه سلامت سیار در مرز مهران تامین شد.
کد خبر: ۷۸۸۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷ 13 October 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ مهتاب شاهماری با بیان اینکه ذخیره دارویی مناسبی در مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستان‌ها ایجاد شده است، افزود: شرکت‌های توزیع‌کننده دارو نیز مانند سایر مراکز در حال آماده‌باش هستند تا در موقع لزوم نسبت به رفع نیاز احتمالی مراکز اقدام کنند.

وی تاکید کرد: خروج دارو از مرز مهران ممنوع است و کارشناسان این حوزه تا پایان اربعین برای بررسی و کنترل به‌ صورت شبانه‌روزی در محل پایانه مرزی مستقر هستند.

وی یکی از مسائل مهم امسال را قاچاق معکوس کالاهای سلامت محور به‌ خصوص دارو عنوان کرد و گفت: به‌منظور کنترل و ایمنی مواد خوراکی و آشامیدنی، آزمایشگاه کنترل کالا در شهر مهران مستقر شده است و نمونه‌های ارسالی به‌ صورت شبانه‌روزی بررسی و نتایج در سریع‌ترین زمان اعلام می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: برای بررسی و کنترل محموله‌ کالاهای سلامت محور احتمالی، کارشناسان معاونت غذا و دارو تا پایان راهپیمایی اربعین به‌صورت شبانه‌روزی در محل پایانه مرزی مستقر هستند.

شاهماری با بیان اینکه تامین نیازهای دارویی و ملزومات پزشکی به زائران یکی از مهمترین دغدغه‌ها در ایام اربعین افزود: امسال معاونت غذا و دارو با توجه به تجربیات موفق سال‌های گذشته به‌ صورت منسجم‌تری برای ارائه خدمات به زائران در کنگره بزرگ اربعین برنامه‌ریزی کرده است.

وی اظهار کرد: امسال درمانگاه پایانه مرزی مهران از ۲۰ تا ۳۰ مهرماه در اختیار بنیاد برکت قرار داده شده است که عهده دار ارائه خدمات دارویی و درمانی در درمانگاه پایانه مرزی هستند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار