معاون اقتصادی استاندار ایلام؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با اشاره به اینکه ایجاد زنجیره ارزش موفقیت طرح‎های اقتصادی را به دنبال دارد، گفت: طرح های بزرگ مقیاس که اقتصادی و اشتغال زایی بالایی دارند باید در استان اجرا شوند.
کد خبر: ۷۸۹۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۱ 16 October 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  حیدر نعمتی  در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار داشت: طرح­ های اقتصادی، دانش بنیان و نوین در ایجاد اشتغال و رونق تولید موثر هستند که باید از سوی بانک ها برای پرداخت تسهیلات مورد استقبال قرار گیرند و دستگاه های اجرایی نیز پیگیر اجرای آنها باشند.

وی اضافه کرد: ایجاد طرحهای بزرگ نیازمند صنایع تبدیلی و تکمیلی هستند و زنجیره ارزش این طرح ها باید تکمیل ­شود.

معاون استاندار ایلام از بانک­ های عامل خواست با توجه به مدت کم جذب تسهیلات اشتغال روستایی بررسی لازم در خصوص طرح­ هایی که متقاضی پای کار نیست و مشکل وثیقه دارند، بررسی و طرح جایگزین معرفی کنند.

نعمتی خواستار سرعت بخشی به روند جذب تسهیلات اشتغال روستایی توسط صندوق کارآفرینی و امید و دیگر بانک­ های استان شد و گفت: مجموعه تیم اقتصادی استان در تلاش برای ایجاد تحول در ایجاد اشتغال و اجرای طرح های مختلف است، اما با تعلل پذیرش طرح ها از سوی بانک­ ها روند جذب تسهیلات اکنون دچار مشکل شده است.

وی از بانک­ ها به ویژه صندوق کارآفرینی و امید استان خواست هرچه سریع تر روند پرداخت تسهیلات و جذب آن­ها را پیگیری و سرعت بخشد تا بتوان علاوه بر جذب سهمیه اشتغال روستایی استان در بهبود روند اشتغال نیز موثر باشند.

معاون اقتصادی استاندار ایلام بر اجرای طرح­های بسته­ بندی و فرآوری در حوزه دام و طیور تاکید کرد و یادآور شد: باید زنجیره ارزش طرح­ ها تکمیل شود زیرا برخی طرح­ ها در استان اشباع شده­ اند اما با تکمیل زنجیره می توانند به فرآوری و ایجاد اشتغال مولد و رونق تولید کمک کنند.

نعمتی تاکید کرد: با توجه به توسعه و ایجاد طرح­ های متعدد گلخانه ای در استان اکنون باید صنایع جانبی این طرح­ها که اقتصادی تر است، در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: تسهیلات به عنوان یک منبع در راستای رفع بیکاری و استفاده از ظرفیت­ های استان تخصیص یافته­ اند که باید نهایت استفاده را در جذب آنها برد.

وی خواستار فعالسازی کمیته نظارت برای جذب تسهیلات و جلوگیری از انحراف احتمالی تسهیلات شد زیرا هدف ما جذب بهینه تسهیلات و جلوگیری از انحراف اهداف تعیین شده است.

وی از دبیر کمیته اشتغال استان خواست تا تعیین تکلیف تسهیلات و جذب ۱۰۰ درصدی آنها جلسات به صورت هفتگی برگزار و پیگیری طرح ­ها و مصوبات روزانه انجام شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار