کد خبر: ۷۸۹۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰ 17 October 2019

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس از ورود این فراکسیون به موضوع بی‌احترامی بحرینی‌ها به سرود ملی ایران خبر داد و گفت که اقدامات و پیگیری‌های لازم در این زمینه در مجلس انجام خواهد شد.

به گزارش «تابناک»، علی‌اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بی‌احترامی بحرینی‌ها به سرود ملی ایران در جریان بازی تیم ملی فوتبال ایران و بحرین، گفت: این اقدام توهینی آشکار به یک ملت است و در فرهنگ و قاموس ورزش جایگاهی ندارد.

وی افزود: ما در فراکسیون ورزش در این‌باره بحث خواهیم کرد و در کمیسیون فرهنگی نیز اقدامات و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم. در عین حال منتظریم اقدام نهادهای رسمی مثل فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و وزارت امور خارجه هستیم تا موضوع را از طریق فیفا و دیگر مجامع بین‌المللی پیگیری و نتیجه را اعلام کنند.

یوسف‌نژاد ادامه داد: ما امیدواریم دیپلماسی ورزشی و پیگیری وزارت ورزش باعث شود بحرین ادب شود و در مقابل ملتی که سابقه چند هزار ساله دارد دیگر این نوع برخوردها را تکرار نکند؛ چراکه مسابقات ورزشی باید محلی برای همبستگی، صلح، دوستی و همزیستی مسالمت‌آمیز باشد.

این نماینده مجلس با بیان این‌که «اهانت آشکار به یک ملت با روح ورزش سازگاری ندارد» ادامه داد: موضوعات این‌چنینی حتی اگر در یک مسابقه معمولی باشد با برخورد فیفا مواجه خواهد شد؛ چراکه فیفا با ورود مسایل سیاسی و قومی به ورزش به شدت مخالف است و مجازات سنگینی برای آن در نظر می‌گیرد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار