مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: از زمان اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی تاکنون یک‌هزار و ۹۳۱ قرارداد بین واحدهای پذیرنده و کارورزان منعقد شده است.
کد خبر: ۷۹۳۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 03 November 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ شکراله شیرخانی اظهار داشت: ۱۵ هزار و ۸۸۸ فارغ‌التحصیل دانشگاهی استان در سامانه کارورزی ثبت‌نام کردند که از این تعداد، بیش از یک‌هزار و ۹۳۱ قرارداد طرح کارورزی در ایلام واجد شرایط است.

وی افزود: سهم ایلام از طرح کارورزی ۶۰۰ نفر بود که استان موفق به جذب یک هزار و ۹۳۱ کارورز شده است.

شیرخانی یادآور شد: تعداد واحدهای پذیرنده کارورزان در ایلام نیز ۵۵۱ واحد است.

وی با بیان اینکه جذب کارورز توسط کارفرما پس از ۶ ماه مشمول طرح بخشودگی ۲۳ درصد می شود، گفت: در صورت جذب کارورز در این مدت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا ۲ سال ۲۳ درصد سهم کارفرما را به تامین اجتماعی پرداخت می کند.

شیرخانی تصریح کرد: اکنون که این دوره به سه ماه کاهش یافته است ۲۰ درصد سهم کارفرما توسط تعاون، کار ور فاه اجتماعی پرداخت می شود کارفرما نیز از پرداخت سه درصد بیمه بیکاری معاف است.

وی اضافه کرد: مقطع کاردانی قبلا جزو طیف کارورزی بود اما اکنون با اصلاحیه جدید این طرح از لیسانس با پرداختی پنج میلیون ریال، فوق لیسانس ۶ میلیون ریال و دکتری هفت میلیون ریال آغاز می شود.

وی کارفرمایان و واحدهای متقاضی جذب کارورز را یکی دیگر از مخاطبان اجرای طرح کاروزی معرفی کرد و افزود: سامانه ثبت نام به نشانی karvarzi.mcls.gov.ir برای کارورزان و واحدهای پذیرنده کارورزان فعال است و می‌توانند آمادگی خود را از این طریق اعلام نمایند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: دولت تدبیر و امید، مشوق های ویژه ای برای اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی ایلام ایجاد کرده که طرح کارورزی، مشوق های بیمه کارفرمایی و یارانه دستمزد از جمله سیاست های بازار کار است.

به گفته شیرخانی، این طرح ها با هدف افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار، کاهش هزینه های بکارگیری نیروی جدید برای کارفرما و ارتقاء سطح سرمایه کارگاه های فعال بخش خصوصی اجرا می شوند./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار