رئیس حوزه هنری ایلام:
رئیس حوزه هنری ایلام از برگزاری آیین رونمایی از لوح فشرده کردی «زال» ترجمه منظور کُردی داستان زال از شاهنامه فردوسی خبر داد.
کد خبر: ۷۹۳۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ 03 November 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ محمدعلی قاسمی اظهار کرد: این لوح فشرده اثر «شیرین محمدی» ویژه گروه کودک و نوجوان است که در سال جاری به همت جمعی از هنرمندان ایلامی تدوین و تولیدشده است.

وی با بیان اینکه این اثر اولین اثر در حوزه ادبیات کودک و نوجوان به زبان مادری است، تصریح کرد: هدف از این رونمایی تقویت و حفظ زبان مادری و ترغیب نسل جوان به مطالعه و فراگیری اشعار شاهنامه فردوسی است.

رئیس حوزه هنری ایلام تصریح کرد: در این اثر، بخشی از شاهنامه فردوسی به زبان کردی ایلامی در قالب یک آلبوم منتشرشده تا به‌نوعی به نسل جوان امروز کمک کند که زبان مادری خود را فراموش نکنند و این جذابیت را نیز درزمینه‌ی فراگیری و انس با شاهنامه فردوسی در بین نسل جوان ایجاد کند.

قاسمی تاکید کرد: تولید و انتشار چنین آثاری می‌تواند بسترساز حفظ و صیانت از تاریخ، هویت و ادبیات و همچنین آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با مفاخر فرهنگی و ادبی ایران اسلامی شود.

وی با بیان اینکه این اثر با حضور جمعی از هنرمندان ایلامی و مسئولان استانی و دانش‌آموزان و کودکان علاقه‌مند به ادبیات رونمایی می‌شود، تصریح کرد: این اثر در مرحله اول در 500 نسخه منتشر می‌شود و به‌زودی در شمارگان بیشتری در دسترس علاقه‌مندان به فرهنگ و ادبیات ایرانی و کُردی قرار می‌گیرد.

رئیس حوزه هنری ایلام تصریح کرد: این مراسم ساعت 10 صبح روز سه‌شنبه 14 آبان در سالن آمفی‌تئاتر مجتمع آموزشی سما واقع در میدان گل‌ها برگزار می‌شود./ح

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار