یادواره ۳۶ شهید دانش‌آموز شهرستان ملکشاهی استان ایلام روز یکشنبه به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج دانش‌آموزی در این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۷۹۳۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴ 03 November 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در این یادواره گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان به فرموده مقام معظم رهبری کمتر از شهادت نیست و همه افراد باید در توان و جایگاه خود نسبت به این امر مهم اقدام کنند.

اسفندیار رستم‌زاد اظهار داشت: شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس از تمام هستی و جان خود گذشتند تا انقلاب و نظام جمهوری اسلامی پایدار بماند و امروز همه وظیفه دارند تا ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان، ادامه دهنده راه شهیدان باشند.

وی با گرامی‌داشت سیزدهم آبان و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز افزود: دانش‌آموزان باید با تلاش در درس خواندن و تحصیل علم، راه شهدای دانش‌آموز را ادامه دهند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملکشاهی نیز با بیان اینکه تعدادی از این شهدای دانش‌آموز در خط مقدم جبهه و تعدادی در بمباران هوایی و ناجوانمردانه رژیم بعث به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، گفت: نسل جوان و نوجوان آن روزها دوشادوش دیگر رزمندگان با جان و دل از میهن اسلامی دفاع کردند.

خیدان جواهری اظهار داشت: شمار قابل توجهی از پنج هزار رزمنده ملکشاهی در دوران دفاع مقدس را دانش‌آموزان تشکیل داده بود که ۳۶ نفر از این دانش‌آموزان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

این یادواره همراه با برنامه‌های فرهنگی و هنری شامل سرود و قرائت مقاله در وصف شهدا برگزار شد.

هر سال از هفتم تا ۱۳ آبان همزمان با سالروز شهادت حسین فهمیده به عنوان هفته بسیج دانش‌آموزی نام‌گذاری شده است.

شهرستان ملکشاهی در دوران دفاع مقدس ۳۸۵ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار