ا رییس سازمان جهادکشاورزی ایلامگفت: معرفی کودهای نوین ارگانیک یا شیمیایی به کشاورزان برای استفاده در مزارع و باغات علاوه بر اینکه موجب تقویت زمین کشاورزی می‌شود، آسیب‌های زیست محیطی به آب و خاک را نیز کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۷۹۳۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵ 03 November 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  سیدمحمدتراب میری  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این نمایشگاه کودهای جدید شیمیایی و ارگانیک از برندهای معتبر مشارکت کرده‌اند تا محصولات نوین در حوزه کود و سم را به کشاورزان و کارگزاران توزیع عرضه کنند.

وی تاکید کرد: هدف سازمان جهاد کشاورزی ترغیب کشاورزان به استفاده از سموم و کودهای جدیدی است که سازگاری بیشتری با محیط زیست دارند و موجب افزایش بهره‌روی خاک می‌شوند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام هم گفت: این نمایشگاه با حضور چهار شرکت هلدینگ تولید کننده سم و کود کشاورزی از استان‌های مختلف برای اولین بار برگزار شده است.

آیت جمالی افزود: عمده محصولات ارگانیک موجود در نمایشگاه بر پایه فضولات دامی و طیور و کودهای شیمیایی هم از مواد مجاز و آلی ساخته شده که مورد تایید موسسه آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی است.

وی تغذیه بهینه گیاه، حفاظت از میکروارگانیزم‌های آب و خاک، کاهش حداکثری آسیب‌های زیست محیطی و تولید محصولی با کیفیت و سالم از سوی بهره‌برداران را از اهداف اصلی این نمایشگاه برشمرد.

جمالی یادآور شد: سعی بر این است تا پایان سال جاری یک بار دیگر در استان ایلام نمایشگاه کود با حضور شرکت های معتبر تولیدکننده برگزار شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار