مسعودی با تاکید بر جنایات گسترده آمریکا، ادامه داد: وقتی این جنایات را مرور کنیم نباید به این نتیجه برسیم که آمریکا از خوی استکبارگری خود دست برداشته است. خوی استکباری و رفتار کدخدامنشانه آمریکا تغییری نکرده است،نه تنها در کشور ما بلکه می توان به حمله به مکزیک، نیکاراگوئه، اشغال کوبا و موارد دیگر در دنیا اشاره کرد.
کد خبر: ۷۹۴۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹ 04 November 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:اصغر مسعودی  با اشاره به یوم الله 13 آبان و روز مبارزه با استکبار جهانی ،گفت: در روز 13 آبان سه رویداد بزرگ در کشور ما اتفاق افتاده است، تبعید حضرت امام (ره) به ترکیه در سال 1343، روز دانش آموز که دانش آموزان عزیز ما به خاک و خون کشیده شدند و روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 58 که فرو ریختن یکی از مهمترین دژهای توطئه آمریکا در ایران و منطقه محسوب می شود.

جنایات استکبار و آمریکا علیه ملت ایران باید برای نسل جوان ما تبیین شود

نماینده نی ریز و استهبان در مجلس تاکید کرد: نکته مهمی که وجود دارد این است که این روز باید برای نسل جوان ما تبیین شود، اگر ما بررسی اجمالی از جنایات استکبار و آمریکا علیه ملت ایران داشته باشیم، خواهیم دید که هم قبل از انقلاب اسلامی، نقش استعمارگری آمریکا دیده می شود و هم در دوران پس از انقلاب ،همه جنایات آمریکا و سیاست های امپریالیستی این کشور در جهان دیده می شود.

وی با اشاره به کودتای 28 مرداد سال 1342 ادامه داد: آمریکا در مسیر تسلط بر مردم و ذخایر ما، در حمایت از حکومت استبدادی پهلوی و تاسیس سازمان مخوف ساواک نقش مهمی داشته است و در کشتار هزاران نفر در قیام خونین 15 خرداد، حضور آمریکا مشهود است.

عضو ناظر مجلس در شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه پس از انقلاب ما آمریکا هم در قالب جنگ سخت و هم در قالب جنگ نرم، تلاش های بسیار زیادی کرده است،تاکید کرد:آمریکا برای جنایات خود از شیوه های مختلف ،جدید و گاهی اوقات کم هزینه برای اینکه بهره وری بیشتری داشته باشد، استفاده کرده است.



مسعودی با اشاره به حضور ناموفق نظامی آمریکا در طبس مطرح کرد: آمریکا می خواست با استفاده از نظامیان خود کودتا کند و گرفتار طوفان شن در طبس شد.کودتاهای مختلف انجام دادند از جمله کودتای نوژه و حمایت از صدام در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران ؛در طول جنگ تحمیلی هزاران شهید دادیم، اما از انقلابمان دفاع کردیم.

وی با بیان اینکه نکته مهمی که مطرح است، این است که در استفاده از سلاح شیمیایی در حمله عراق به کشورمان، آمریکا نقش اساسی را ایفا کرد، گفت: باید جنایات آمریکا را برای نسل امروز بازگو و بیان کنیم و بگوییم کشوری که به سکوهای نفتی، هواپیمای ما و کشتی های ما حمله می کرد، آمریکا بوده است. هواپیمای مسافربری ما را ساقط کرد و 290 مسافر ما را در آسمان شهید کرد، کسی جز آمریکا نبود.

نظام سیاسی آمریکا، تروریستی است

عضو فراکسیون امید مجلس با تاکید براینکه آمریکا گروه های تروریستی را حمایت می کند و تروریست را خودش تشویق و تعریف می کند، ادامه داد: آمریکا سازمان منافقینی را حمایت می کند که 17 هزار نفر را در کشور به شهادت رسانده اند و در نهایت که این گروه را گروه تروریستی نمی داند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه امروز آمریکا در قالب جنگ نرم،گروه های فتنه و اغتشاش و ترور دانشمندان هسته ای ما راهبری می کند،خاطرنشان کرد: آمریکا یک تروریسم دولتی و اقتصادی است، چراکه هواپیماهای ما را مورد تحریم قرار می دهد و اجازه ورود قطعات هواپیمایی را به ایران نمی دهد، اجازه نمی دهد دارو به مردم ایران برسد و از طرفی مدعی دفاع از حقوق بشر و حقوق ملت ایران است،معلوم است که نگاه استکبارگری آن در واقع تغییری نکرده است.

خوی ددمنشانه آمریکا کم نشده است

مسعودی با تاکید بر جنایات گسترده آمریکا، ادامه داد: وقتی این جنایات را مرور کنیم نباید به این نتیجه برسیم که آمریکا از خوی استکبارگری خود دست برداشته است. خوی استکباری و رفتار کدخدامنشانه آمریکا تغییری نکرده است،نه تنها در کشور ما بلکه می توان به حمله به مکزیک، نیکاراگوئه، اشغال کوبا و موارد دیگر در دنیا اشاره کرد.

نماینده نی ریز و استهبان در مجلس ادامه داد: جنایتی که امروز ایادی استکبار در یمن انجام می دهند و 100 هزار کودک یمنی کشته می شوند ، اشغال افغانستان، ایجاد القاعده و حمایت و تجهیز آنها ،همه جنایات آمریکا در منطقه است.

وی با اشاره به فاجعه بمباران هیروشیما در ژاپن تاکید کرد: در بمباران اتمی ناکازاکی و هیروشیما که 220 هزار نفر بر اثر آن جان باختند و امروز آمریکایی که از سلاح هسته ای استفاده کرده است، اجازه نمی دهد دیگران به فناوری هسته ای دست پیدا کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ممکن است ادبیات آمریکا در طول تاریخ تغییر کند،اما خوی ددمنشانه و نگاه استعمارگری با آمریکا گره خورده است، تصریح کرد:مردم ما باید بدانند که پشت شعارهای عوام فریبانه،فریبنده و با ظاهر خوب آمریکا اهداف شوم استعمارگری و مظلوم کشی نهفته است و آن ها به دنبال منافع خودشان هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار